رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام ؛
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: کل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای از محل منابع مختلف در سال گذشته مبلغی حدود ۸۸۸ میلیارد تومان بود که در سال جاری با ۱۹.۲ درصد رشد به بیش از یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 22 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛رحمت الله قیصوری افزود: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای از محل سه درصد نفت و گاز در سال گذشته ۱۱۷ میلیارد تومان بود که با کاهش ۴۴.۲ درصد در سال جاری به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان رسیده است.

قیصوری یادآور شد: اعتبارات قانون توازن در سال گذشته ۱۷۲ میلیارد تومان بود که امسال با کاهش میزان ۲۸.۲ درصد به مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان رسیده است.

 وی گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای از محل استانی در سال گذشته ۸۷ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۴۴.۲ درصد در سال جاری به مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص اعتبار قانون استفاده متوازن از امکانات کشور مربوط به پروژه های ملی و ملی استانی شده استان ایلام در سال گذشته هم اظهار داشت: این اعتبارات ۷۳ میلیارد تومان بود که این اعتبار در قانون بودجه ۱۳۹۹ به ۱۲۹ میلیارد تومان رسیده که میزان ۷۶.۴ درصد  افزایش نشان می دهد.

وی میزان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای از محل ردیف زیرساخت‌ اربعین را در سال گذشته ۵۹ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این رقم در سال ۱۳۹۹ به ۶۰ میلیارد تومان رسید که بیانگر افزایش  ۱.۴ درصدی این اعتبار است.

به گفته قیصوری میزان اعتبار طرح های ملی استانی شده مصوب سال ۱۳۹۸ مبلغ ۷۶ میلیارد تومان بوده که این اعتبار در سال ۱۳۹۹ به ۶۶ میلیارد تومان رسید که ۱۳.۱ درصد کاهش داشته است.

وی میزان اعتبار طرح های ملی مربوط به استان ایلام در سال ۱۳۹۸ را حدود ۲۴۷ میلیارد تومان ذکر کرد که این اعتبارات در سال ۱۳۹۹ به ۴۲۴ میلیارد تومان برابر حدود ۷۱.۲ درصد افزایش رسیده  است.

پیام تبریک رییس سازمان مدیریت ایلام به مناسبت هفته آمار

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با صدور پیامی فرارسیدن اول آبان ماه  روز ملی آمار و برنامه ریزی را تبریک گفت.

در متن پیام رحمت اله قیصوری آمده است: انتخاب یک روز در تقویم ملی کشور به عنوان روز ملی آمار و برنامه ریزی، بیانگر اهمیت بهره گیری علم آمار در برنامه ریزی، مدیریت، تصمیم گیری ودر نهایت سیاستگذاری هاست.

بی شک تصمیم گیری در اداره امور و ارائه خدمات بهینه نیازمند بررسی های علمی، آماری و اطلاعات دقیق می باشد از اینرو اهمیت این علم و کاربرد دقیق و صحیح آن در برنامه ریزی های کلان و راهبردی، یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود.

در حقیقت امروزه حرکت در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... ، بدون در اختیار داشتن آمار صحیح و بهنگام و اطلاعات علمی و به‎روز امکان‎پذیر نیست لذا هر چقدر اطلاعات آماری از کیفیت بالاتری برخوردار باشند سازمان ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده در سطح خرد و کلان موفق تر خواهند بود.

اینجانب فرارسیدن اول آبان ماه روز آمار و برنامه ریزی به کلیه همکاران محترم سازمان خصوص کارکنان معاونت آمار و اطلاعات، کارشناسان، کارکنان، پژوهشگران و فعالان این حوزه تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند سبحان تداوم سلامتی و توفیق روز افزون برای شما خواهانم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار