استاندار قزوین در نشست ستاد تنظیم بازار با گلایه از کمبود و گرانی مرغ و گوشت در بازار، از فرمانداران خواست تا برای تأمین کالا‌های اساسی مردم به صورت جدی دست به کار شوند.
کد خبر: ۹۱۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 21 October 2020

جمالی پور، استاندار قزوین با بیان اینکه مدیران استان حق ندارند نمایندگان خود را به جلسه ستاد تنظیم بازار بفرستند گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین شخصاً باید در نشست ستاد تنظیم بازار حضور پیدا کنند و حق ندارند نمایندگان خود را به این جلسه بفرستند.

استاندار قزوین همچنین در گفت وگوی تلفنی با استاندار گیلان، خواستار ارسال محموله‌های مرغ زنده از این استان به کشتارگاه‌های استان قزوین و توزیع مرغ گرم در بازار شد.

جمالی پور تأکید کرد: خروج هر گونه دام زنده و گوشت سفید و قرمز، از استان قزوین ممنوع است و تنها در صورت مازاد تولید، اضافه آن به سایر استان‌ها صادر خواهد شد.

استاندار قزوین همچنین از فرمانداران خواست تا برای تأمین کالا‌های اساسی مردم به صورت جدی دست به کار شوند.

جمالی پور با بیان اینکه سودجویی در بازار عرضه گوشت قابل قبول نیست و باید به شدت با آن‌ها برخورد شود، گفت: قزوین قطب تولید گوشت در کشور محسوب می‌شود، ولی گوشت در استان‌های همسایه، ارزان‌تر از قزوین عرضه می‌شود.

استاندار قزوین با تأکید بر لزوم تشدید بازرسی‌ها از سوی سازمان صمت و تعزیرات تصریح کرد: اگر قیمت گوشت در مغازه‌ها متفاوت باشد، با بازرسان سازمان صمت و تعزیرات برخورد قانونی خواهم کرد.

وی افزود: دادستان قزوین هم باید در راستای حفظ حقوق عامه با سودجویان، دلالان و گرانفروشان برخورد کند

توزیع مرغ منجمد برای تنظیم بازار

خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: ۳۴۰ تن مرغ منجمد برای توزیع در استان قزوین در نظر گرفته شده است و در گام نخست ۱۱۰ تن مرغ منجمد با قیمت هر کیو ۱۵ هزار تومان در بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: برای تأمین گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان، ۱۴۶ هزار رأس دام سبک و ۵۰ هزار دام سنگین آماده کشتار هستند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، دلال‌ها با حضور در استان، دام زنده را به قمیت‌های بالا خریداری کرده و برای قاچاق به مرز‌های غربی منتقل می‌کنند که به همین دلیل، قیمت گوشت در استان افزایش پیدا کرده است.

آخرین وضعیت توزیع گاز مایع در استان قزوین

زرین قلم، نماینده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز به موضوع توزیع سیلندر‌های گاز مایع در استان اشاره کرد و گفت: تا به امروز در هیچ نقطه‌ای از استان مشکل کمبود سیلند گاز گزارش نشده است.

چگینی، معاون فرماندار قزوین نیز با بیان اینکه اطراف منجیل روستای بدون گاز شهری وجود ندارد گفت: ۱۷۷ تن از گاز مایع سهمیه استان قزوین به منجیل ارسال می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا سهمیه استان قزوین کاهش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار