سامانه تلفنی سامد از همان زمان شکل گیری تاکنون باعث رفع مشکلات زیادی از مردمی شده است که با سهولت و راحتی به مدیران و مسوولان دسترسی ندارند.
کد خبر: ۹۱۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 21 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، مدیران دستگاه های مختلف از جمله شخص استاندار با حضور در سامانه سامد پاسخگو و پیگیر رفع مشکلات مردم هستند و در ایام شیوع بیماری کرونا سامانه سامد از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

استاندار ایلام توجه بسیار ویژه ای به سامانه سامد دارد به گونه ای که در شهریورماه ۲ بار با حضور در سامانه سامد پاسخگوی مشکلات مردم بود.

یکی از مشکلاتی که در شهریورماه از طریق سامانه سامد به اطلاع استاندار رسید و منتج به نتیجه موثر شد،‌ موضوع اعمال آیتم مزایای بدی آب و هوا برای کارکنان شرکت گاز بخش چوار از توابع شهرستان ایلام بود.

از ۲ سال پیش که آیتم مزایای بدی آب و هوا برای کارکنان شرکت گاز در نقاط مختلف استان اعمال شده بود اما هشت نفر از کارکنان شرکت گاز بخش چوار در  لیست نبودند و برای این افراد هزینه بدی آب و هوا واریز نمی شد.

با وجود تلاش های مستمر و پیگیری های فراوان اما این افراد نتوانستند آیتم مزایای بدی آب و هوا را برای خود احقاق حق کنند و تمام تلاش های آنها با شکست مواجه شده بود.

تا اینکه یکی از این هشت نفر در می یابد که استاندار پاسخگوی سامانه سامد است و وی ناامیدانه با سامانه سامد تماس می گیرد و ماجرای مشکل خود و همکارانش را برای سلیمانی دشتکی بیان می کند.

استاندار ایلام نیز به طور جدی رفع مشکل این افراد را در دستور کار خود قرار داد و در کمتر از ۱۰ روز مشکل اعمال آیتم مزایای بدی آب و هوا برای این افراد مرتفع شد و  اسم این هشت نفر نیز وارد سامانه پرداخت آیتم بدی آب و هوا شد.

۲ سال متوالی به طور جدی و مستمر پیگیر رفع مشکل خود بودند اما دریغ از اندکی تحول و موفقیت، تا اینکه ماه گذشته از طریق رسانه ها و فضای مجازی دریافتند که استاندار با حضور در سامانه سامد پاسخگوی مشکلات مردم است.

همین موضوع جرقه کورسوی امیدی را در ذهن شان روشن کرد که یکبار  دیگر مشکل خود را با استاندار در میان بگذارند و این در حالی است که قبلا نیز با استاندار طرح مشکل کرده بودند.

هشت نفر نیروی کارگری شرکت گاز بخش چوار از توابع شهرستان ایلام هستند که برخلاف سایر نقاط استان ایلام ناخواسته از آیتم مزایای بدی آب و هوا محروم شده بودند.

یکی از این افراد به این امید که شاید با طرح مشکل خود و همکارانش برای استاندار ایلام در سامانه سامد تصمیم گرفت موضوع را با قاسم سلیمانی دشتکی در میان بگذارد.

استاندار ایلام نیز بعد دریافتن موضوع بلافاصله برای حل مشکل این افراد به طور جدی دست بکار شد و کمتر از مدت ۱۰ روز موفق شد برای این افراد آیتم مزایای بدی آب و هوا را اخذ کند.

این افراد که بعد از ۲ سال و کاملا غیرمنتظره و در کمال ناامیدی متوجه شدند که مشکلشان از طریق یک تلفن و طرح مشکل در سامانه سامد با پیگیری جدی استاندار رفع شده در دفتر کار سلیمانی دشتکی حضور یافتند و از تلاش وی برای پیگیری و حل مشکلشان تشکر و قدردانی کردند.

هرچند با اجرای این آیتم مالی در کل مناطق واجد شرایط استان توسط شرکت گاز اعمال و اجرایی شده بود اما این افراد خواسته یا ناخواسته از لیست مناطق واجد شرایط دریافت آیتم بدی آب و هوا جامانده بودند و از آن محروم شده بودند.

در این ۲ سال به هر دری و روزنی که گمان امید حل مشکلشان داشتند کوبیدند اما کوچکترین جوابی نگرفتند و حتی برای رفع مشکل خود به دیدار استاندار ایلام هم رفته بودند و قاسم سلیمانی دشتکی نیز در آن مقطع مشکل آنها را تا حدودی پیگیری کرده بود.

حل مشکل ۲ ساله کارکنان شرکت چوار توسط استاندار ایلام در کمتر از ۱۰ روز

بعد از اینکه مشکل آیتم مزایای بدی آب و هوا برای این افراد با پیگیری های جدی استاندار ایلام رفع شد، آنها با راهنمایی مشاور اجتماعی استاندار در دفتر سلیمانی دشتکی حضور یافتند و از تلاش های وی برای پیگیری و رفع این مشکل بعد از ۲ سال دوندگی و رایزنی بی نتیجه تشکر و قدردانی کردند.

مشاور استاندار ایلام که از نزدیک در جریان این داستان قرار دارد، گفت: ۲ سال پیش شرکت ملی گاز ایران آیتمی را به فیش واریزی کارکنان خود در برخی مناطق کشور اضافه کرد به عنوان بدی آب و هوا که استان ایلام نیز مشمول این بند می شود.

سعید انوری افزود: با ابلاغ این بند به شرکت گاز استان ایلام، نقاط و افراد واجد شرایط شناسایی و در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده بود ثبت  شدند اما بخش چوار از توابع شهرستان ایلام به هر دلیل از این لیست جا ماند و هشت نفر نیروی شرکت گاز بخش چوار وارد سامانه پرداخت نشدند.

وی یادآور شد: این افراد در مدت ۲ سال تلاش و پیگیری های زیادی برای رفع مشکل خود داشتند و به کرات برای حل این موضوع به وزارت نفت و شرکت ملی گاز رفتند و با نمایندگان قبلی و فعلی استان در مجلس شورای اسلامی هم به کرات طرح مشکل کردند اما هیچ نتیجه موثری کسب نکردند.

انوری اضافه کرد: حتی یکبار این افراد برای رفع مشکل خود به دیدار استاندار نیز رفتند و وی قول مساعد برای حل این موضوع داد و تا مقطعی نیز پیگیری کرد اما باز هم نتیجه ای حاصل نشد.

وی گفت: تا اینکه در شهریورماه امسال استاندار که پاسخگوی سامانه سامد بود یکی از کارکنان شرکت گاز بخش چوار تصمیم به طرح مشکل خود و همکارانش با استاندار گرفت و وی که دریافته بود هنوز بعد از ۲ سال مشکل این افراد حل نشده است به طور جدی موضوع را از طریق تربتی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز کشور و شرکت گاز استان ایلام پیگیری کرد و در کمتر از ۱۰ روز آیتم بدی آب و هوا بر روی فیش حقوقی این افراد اعمال شد و مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به حقوق آنها اضافه شد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار