نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای رفع مشکل سیب صنعتی استان که طی چندسال اخیر به یک معضل تبدیل شده است،خبرداد.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 13 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در نشست خبری بااصحاب رسانه بااشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم افزود: با پیگیری های انجام شده، ۱٠٠٠میلیارد تومان برای خرید محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.

وی بااشاره به مشکل سیب و محصولات کشاورزی استان تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده مبلغ خرید محصولات کشاورزی ازجمله سیب و گوجه فرنگی از کشاورزان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافت.

حجت الاسلام ذاکر یادآور شد: بیش از ۳٠ مکان برای دپوی بهداشتی سیب های صنعتی در نظر گرفته شده است. 

وی بااشاره به لزوم توجه و رسیدگی به مشکلات مردمی تصریح کرد: رفع معضل اشتغال،مسکن و ارتقا شاخصه های توسعه ای استان در اولویت مجمع نمایندگان استان قرار دارد.

حجت الاسلام ذاکر،ادامه داد: رفع معضل راههای مواصلاتی،احیای کارخانه های راکد،رونق گردشگری، احداث بزرگراه،احداث خط ریلی از  سرو به ترکیه،راه اندازی قطار سریع السیر ارومیه به تبریز در دستور کار است که در راستای عملیاتی شدن این برنامه ها قدمهای اولیه برداشته شده است.

این نماینده خانه ملت بر لزوم رعایت عدالت اجتماعی و رفع تبعیض در حقوق دریافتی کارکنان شرکتی،پیمانی در مقایسه با کارکنان رسمی تاکید کرد و گفت: رفع تبعیض در حقوق و مزایای کارکنان رسمی و نیروهای شرکتی ضروری است که در این راستا قانون استخدام کشوری باید اصلاح شود.

رییس مجمع نمایندگان استان با تاکید براینکه دریاچه ارومیه قلب آذربایجان است، اظهار کرد: 
احیای کامل دریاچه ارومیه اولویت اساسی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه کشاورزی استان باید به سمت مدرنیته حرکت کند،اظهار کرد: باتوجه به مشکل کم آبی و در راستای احیای کامل دریاچه ارومیه باید نوع کشت در استان از محصولات پر آب بر به کشت محصولات کم آب بر و اقتصادی تغییر کند.

وی بابیان اینکه تکمیل سدهای نازلو و باراندوز در برنامه کاری بلندمدت قرار گیرد،تصریح کرد: نبایداجازه داد سهم بودجه ساخت این سدها به مرکز عودت داده شود بلکه تا احیای کامل دریاچه مراحل تکمیل این دو سد انجام شود و افتتاح و آبگیری آنها پس از احیای کامل دریاچه ارومیه انجام شود. 

حجت الاسلام ذاکر با تاکید براینکه مبارزه با زمین خواری، کوه خواری و تصرف منابع طبیعی بجای تخریب خانه باغهای زیر ۵۰متر در اولویت قرار گیرد، افزود: در راستای اصلاح قانون تخریب خانه باغها با عنوان تغییر کاربری اراضی کشاورزی،  لایحه و طرح مربوطه در حال تنظیم و ارائه به مجلس است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار