کارشناس ارشد تغذیه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا گفت: عملکردسیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دارد و با پیروی از رژیم غذایی سالم می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.
کد خبر: ۹۰۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 12 October 2020

تابناک فارس به نقل از دانشگاه علوم پزشکی فسا: زینب همت دار افزود: برنامه غذایی روزانه بایستی متنوع باشد و از همه گروه های غذایی شامل نان و غلات، لبنیات، گوشت ها، میوه و سبزیجات در حد متعادل استفاده شود تا نیاز بدن به کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین و املاح تامین گردد.

وی با بیان اینکه جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، مصرف روزانه حداقل سه واحد از گروه سبزی ها و دو واحد از گروه میوه ها توصیه می شود، اضافه کرد: مواد غذایی مانند هویج، کدو حلوایی، سبزی های سبز تیره(اسفناج، برگ چغندر و برگ های تیره و برگ کاهو) از منابع خوب ویتامین آ هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. همچنین منابع غذایی حاوی ویتامینC مانند: پرتقال، لیموشیرین، انواع کلم، شغلم، فلفل دلمه، جعفری، پیازچه و گوجه فرنگی نیز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می شود.

همت دار تصریح کرد: مصرف کافی آب و مایعات مانند چای کمرنگ و آب میوه های طبیعی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارند و به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کنند و در بهبودی و برگشت سلامت فرد موثر است.

این کارشناس ارشد تغذیه بیان کرد: بیماران مبتلا به کرونا چون دچار بی اشتهایی می شوند بهتر است حجم غذای مصرفی را کاهش داده و دفعات آن را بیشتر کنند و از غذاهایی استفاده نمایند که حجم کم و کالری بالایی دارند.

به گفته وی بیماران مبتلا به کرونا از مصرف غذاهای سرخ شده و حاوی نمک زیاد، غذای کنسرو شده، نوشابه‌ها، آبمیوه های صنعتی، چای غلیظ و ... خودداری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار