نمکی:
وزیر بهداشت درباره ۲ روز خانه نشینی‌اش و دادن تست کرونا توضیح داد.
کد خبر: ۹۰۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ 11 October 2020

به گزارش تابناک سمنان سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار کرد: امسال اربعینی متفاوت داشتیم و امسال تعداد بسیاری از مشتاقان خدمت به زائران اباعبدالله از جمله همکارانم در اورژانس و نیروهای بهداشت و درمان توفیق خدمتگذاری در مسیر کربلا را نداشتند و به عنوان مدافعان سلامت به نحو دیگری خدمتگزاری کردند و ما امسال اربعینی متفاوتی مبتنی بر رعایت شیوه نامه ها برگزار کردیم و از دستگاه های نظارتی، نظامی و انتظامی به ویژه ناجا تشکر می کنم زیرا در برخورد با کسانی که به سمت مرز حرکت کردند کوشا بودند و به خوبی عمل و از شکل گیری راهپیمایی جلوگیری کردند.

نمکی گفت: فقدان هنرمند بی بدیل محمدرضا شجریان را تسلیت عرض می کنم واز دوستداران استاد شجریان وخانواده معزز ایشان تشکر می کنم که عرایض ما و تقاضاهای ستاد ملی را گوش دادند و در مراسم تدفین حداکثر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شد و در اینکه شجریان را خسرو آواز ایران می نامند، گله مند بودم چرا که شجریان از هنرمندان بی بدیل عرصه شعر، موسیقی، آواز و ادب فارسی است و باید از منزلت این بزرگوار یاد کرد و از کسانی که در مراسم تدفین گنجینه این هنرمند با ما همراهی کردند، تشکر می کنم.

ماجرای دو روز خانه نشینی وزیر بهداشت و دادن تست کرونا

وزیر بهداشت گفت: دیروز به دلیل غیبت من در ستاد ملی مقابله با کرونا اضطراب و نگرانی ایجاد شده بود و خبری درباره بیماری بنده منتشر شد و از همه کسانی که ابراز محبت کردند تشکر می کنم، از دیروز تاکنون با فوج عظیمی از مهربانی عزیزانی که این سرباز خدمتگزارانشان را مورد محبت قرار دادند رو به رو شدم و پیام‌های محبت آمیزی دریافت کردم و در برابر این یکایک مردان و زنان بزرگ سرزمینم سر تعظیم فرود می آورم و گاهی می گویم که هرچه برای این مردم کار کنیم، باز هم از این همه آتش فشان محبت و عشق احساس کوچکی و شرمساری می کنیم.

او افزود: در طول این هشت ماه به همراه همکاران بسیار فعالیت کردیم، من یک آسیب در یکی از مهره های کمرم به دلیل سانحه در کوهنوردی داشتم و با توجه به سفر به سه استان با اتومبیل،  پریشب احساس بدن درد متفاوتی کردم و به دلیل اینکه با دو همکار کرونا مثبت در ارتباط بودم به جلسه ستاد کرونا نرفتم و تست کرونا دادم و دیشب به من اطلاع دادند که مورد حمله ویروس قرار نگرفتم و تست کرونای من منفی شده است.

اپیدمی با خواهش و تقاضا جمع و جور نمی‌شود

نمکی گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاقات جدیدی افتاد. مدتهاست که عرض می کنم برای مقابله و مبارزه با یک اپیدمی فقط و فقط تقاضا، تمنا و خواهش، مشکل گشا نیست. موج های زیادی را در این مدت تحمل کردیم و همکارانم به صورتی نفس گیر و به طور شبانه روزی آن را جمع و جور کردند و شرمسار همکاران عزیز و بزرگواریشان هستم زیرا موج های پیاپی را که البته بیشترش هم به دلیل عدم رعایت دستورالعمل هاست، جمع وجور کردند و تا می خواهند نفسی تازه کنند، موج جدید آغاز می شود.

وی ادامه داد: همه معتقدیم تا می توانیم نباید از شیوه های پلیسی برای اعمال شیوه نامه ها استفاده کنیم؛ به خصوص رییس جمهور اعتقاد دارند مردم باید محترم شمرده شوند و کمتر از شیوه های خشونت آمیز و سخت و انقباضی استفاده شود و ما هم بر همین معتقدیم، باید توجه داشت هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی اپیدمی را نمی توان پیدا کرد که اپیدمی را فقط با خواهش و تمنا جمع کرده باشند؛ هرچند که عده زیادی رعایت می کنند، اما عده ای هم رعایت نمی کنند و همه را گرفتار می کنند.

وزیر بهداشت گفت: خود دیدم جوانی در صف نانوایی به یک بازنشسته که گفت چرا ماسک نمیزنی، بیشترین اهانت را کرد. نانوا هم امکان بیرون آمدن از مغازه و برخورد را نداشت. ما کار نظارت را به اصناف سپردیم و اصناف اثبات کردند که آنچه باید، اجرایی نمی شود همچنین ۷  هزار کارشناس ناظر بهداشت محیط داریم و اگر همه را هم برای نظارت بر کسبه و اماکن بسیج کنیم، مسلما کافی نخواهد بود.

وی افزود: بر همین اساس ما در این دوره تقاضا کردیم از نیروی انتظامی، سازمان بسیج و سازمان های مردم نهاد و سایرین به عنوان ضابط کمک بگیریم و اعمال جرایم را سخت تر کنیم. قرار شد این کار در تهران به عنوان کلانشهری که در سراسر کشور تاثیر می گذارد، شروع شود و قطعا در کلانشهر های دیگر کار را توسعه خواهیم داد.

ویروس کرونا جهش‌های زیادی پیدا کرده است

وزیر بهداشت گفت: از مردم عزیز تقاضا می کنم که نکات بهداشتی را رعایت کنند. ما در شرایط بسیار سخت قرار گرفتیم. ویروس دچار دگرگونی های موتاسیونی شده است البته هنوز موتاسیون ها طوری نیست که در بیماری زایی ویروس اتفاقات بزرگی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار ویروس تاثیر گذاشته است البته در شرایط کنونی ویروس جوان ترها را بیشتر گرفتار می کند.

وی همچنین درباره واکسن کرونا ایرانی گفت: خبرهای خوشی از واکسن دارم و به مدیرکل روابط بین الملل دستور دادم که به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا به سرانجام رسانده ایم. به این ترتیب پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.

واکنش وزیر بهداشت به پر شدن تخت‌های بیمارستانی

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر پر شدن تخت‌های بیمارستانی از بیماران کرونا و پذیرش نشدن بیماران جدید، گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی درست نیست که بیمار جدیدی پذیرش نشود، تخت‌های خالی وجود دارد اما معنایش این نیست، مجاز هستیم که بیمار شویم. دو روز گذشته در تهران بیش از پنج هزار تخت بیمارستانی پر شد؛ اما می‌خواهیم به مردم بگوییم، ضمن آنکه نگران بیماری باشند اما اضطراب درمان و تخت را از خود دور کنند. من به عنوان سرباز کوچک آنها محکم ایستاده‌ام و به آن‌ها می‌گویم نگران کمبود تخت نباشید.

سفاک‌ترین رژیم، گروهی است که با ترامپ کار می‌کند

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات اخیر وزارت بهداشت در زمینه تأمین دارو نیز بیان کرد: تمام تلاش و تقلای خود را می‌کنم و امیدوارم که برای تأمین دارو مشکلی نداشته باشیم. در خصوص آمریکا باید بدانید که هیچ گاه ما را از تحریم در نیاوردند و اینکه می‌گویند دارو تحریم نیست، یک دروغ بزرگ است. آمریکا ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه این مردم اعمال کرده است. من در یادداشت‌های خودم به این موضوع اشاره کرده‌ام و روزی آن‌ها را منتشر خواهم کرد. بدانید که سفاک‌ترین رژیم، گروهی است که با ترامپ کار می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون با لطف خداوند و تدبیر اتخاذ شده توانسته‌ایم دارو را به دست مردم برسانیم البته در زمینه ساخت دارو در کشور نیز فعالیت‌های مهمی داریم تا جایی که در آینده می‌توانیم شاهد صادرات دو داروی «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» باشیم. از شانزدهم شهریورماه اتفاقات خوبی در حوزه ارز دارو در حال رخ دادن است و خبرهای خوشی نیز درباره واکسن داریم که طی هفته‌های آینده اعلام خواهد شد. تا به عنوان حرکت عظیم ملی آن را به گوش جهانیان برسانیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پرداخت سه ماه از معوقه پرستاران و پزشکان بیان کرد: با توجه به صدور مجوزهای استخدامی از هفته بعد برای تزریق نیرو اقدام خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هر گاه که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش یافت، تأثیر آن را با افزایش ابتلا به بیماری و مرگ و میر شاهد بودیم. در حال حاضر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به یک ماه قبل بسیار کاهش یافته است و با تدابیر اتخاذ شده امیدواریم این موضوع برطرف شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار