امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه گفت: متأسفانه بیکاری جوانان به مسئله اصلی بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۰۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 10 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  مهر، آیت‌الله مصطفی علما با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار کرد: هرچند که مقام معظم رهبری در ابتدای راه همه دولت‌ها در خصوص مسائل اقتصادی و تکیه به توان داخلی به آنها تذکر داده است اما امروز شاهد آن هستیم که با وجود داشتن منابع طبیعی همچون گاز و نفت، ارزش پول ملی ملی روز به روز تغییر می‌کند.

وی افزود: دلیل تاکید مقام معظم رهبری بر مساله اقتصاد، تأثیر مستقیم آن بر موضوعاتی همچون بیکاری جوانان، ازدواج، فرزندآوری و… است؛ که امروز متأسفانه بیکاری جوانان به مسئله اصلی بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: دیگر مشکلی که این روزها خانواده‌ها با آن به مشکل برخورده‌اند و تقریباً می‌شود گفت آرزویی محال برای خانواده‌ها شده، تهیه مسکن است که بارها شاهد بوده‌ایم مقام معظم رهبری برای این مشکل هم تذکر داده‌اند.

وی با اشاره به کلید حل همه مشکلات در داخل کشور، افزود: کلید همه مشکلات اقتصادی در کشور ما افزایش، رونق و جهش تولید است و باید به داخل نگاه کرد و برای رفع مشکلات داخلی از امکانات داخل کشور استفاده کرد.

علما در ادامه به برنامه عزاداری مقام معظم رهبری در روز اربعین با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: ما نیز باید در این راستا گام برداریم و به مقام معظم رهبری اقتدا کنیم.

وی به ۲۱ مهر ماه سالروز قیام تاریخی امام راحل علیه لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: این لایحه همان قانونی بود که اگر امریکایی‌ها هر جنایتی در ایران انجام می‌دادند کسی حق نداشت به آن‌ها اعتراض کند و امام راحل رنج دستگیری و سال‌ها تبعید را به جان خریدند و در مقابل این لایحه قیام کردند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ۲۳ مهر سالروز شهادت پنجمین شهید محراب در سال ۶۱ است؛ شهید اشرفی به امر آیت‌الله بروجردی به کرمانشاه آمد و این شهید مردی با فضیلت و مورد توجه امام بزرگوار بود که تمام هم و غم وی برای اسلام بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار