فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه طبق وضعیت قرمز در شهرستان محدودیت‌های یک‌هفته‌ای از امروز در سطح شهر اعمال می‌شود افزود: سینماها، مراکز تئاتر و نمایش، باغ موزه، شهربازی‌ها، گیم‌نت‌ها، اماکن سیاحتی، تالار‌های پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، کافه‌ها، سوییت‌های اقامتی و خانه‌مسافر‌ها تعطیل هستند.
کد خبر: ۹۰۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 10 October 2020
فرماندار همدان با بیان اینکه دورهمی‌ها اولین عامل ابتلا به کرونا است گفت: بر این اساس محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در همدان اعمال شده است.

به گزارش فارس، حسین افشاری ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: با توجه به شتاب شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان و افزایش تعداد بستری‌ها و بیماران سرپایی، از روز چهارشنبه هفته گذشته همدان از وضعیت نارنجی (هشدار) به قرمز وارد شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های ما نسبت به تعداد ترخیصی‌ها بیشتر شده است گفت: ظرفیت بیمارستان سینا که اصلی‌ترین مرکز بستری درمان بیماران کرونایی بوده تکمیل شده و اکنون ما بیماران را در بخش‌هایی از بیمارستان بعثت و آتیه بستری می‌کنیم.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه طبق وضعیت قرمز در شهرستان محدودیت‌های یک‌هفته‌ای از امروز در سطح شهر اعمال می‌شود افزود: سینماها، مراکز تئاتر و نمایش، باغ موزه، شهربازی‌ها، گیم‌نت‌ها، اماکن سیاحتی، تالار‌های پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، کافه‌ها، سوییت‌های اقامتی و خانه‌مسافر‌ها تعطیل هستند.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه و جماعات در مساجد نیز طی این هفته برگزار نمی‌شود ادامه داد: زیارتگاه‌ها، تکایا و اماکن متبرکه هم طی این هفته تعطیل هستند.

افشاری با بیان اینکه مراکز آموزشی نیز طی این هفته فعالیت غیرحضوری خواهند داشت تصریح کرد: مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های علمی آزاد در شهرستان غیرحضوری است و برای برگزاری دوره‌های حضوری منع دارند.

وی با بیان اینکه برخی از مراکز هم در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها بعد از کسب اخطار تعطیل می‌شوند یادآور شد: این مراکز شامل مهد‌های کودک، مطب پزشکان، کلینیک‌ها، پاساژها، هتل‌ها و پلیس ۱۰+ است.

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه شرکت بیش از ۲۰ نفر در مراسم تدفین اموات در آرامستان‌ها ممنوع است گفت: در شرایط فعلی لازم و ضروری است که مردم ماسک را از مقابل درب منازل خود به طور جدی استفاده کنند، چون ماسک تا ۸۰ درصد مانع ابتلای افراد می‌شود.

وی بر لزوم رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد و گفت: شهروندان عدم حضور در اجتماعات به انحا‌ی مختلف را مدنظر داشته باشند و با یکبار حضور در خارج از منزل خرید‌های خود را انجام دهند.

 افشاری با بیان اینکه از امروز گشت و نظارت بر حمل و نقل عمومی نیز تشدید می‌شود گفت: گشت و نظارت مشترک با حضور نمایندگان فرمانداری، مرکز بهداشت، سازمان صمت و اتحادیه‌های مربوطه در سطح بازار، واحد‌های صنفی و اتوبوسرانی و تاکسیرانی افزایش می‌یابد و متخلفین پس از تذکر به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در اقناع مردم نقش مهمی دارند گفت: شهروندان بدانند مهمانی‌ها و دورهمی‌ها اولین جایی است که بیشترین ابتلا به کرونا را داشته که بیماران در فرم‌های پذیرش اعلام کرده‌اند.

افشاری با تاکید بر اینکه مردم خود باید رعایت کنند و رفت و آمد با فامیل را تا پایان شیوع ویروس کرونا به حداقل برسانند گفت: در یکی از شهرستان‌ها در یک مراسم تشییع ۷۰ نفر مبتلا شده و دو نفر فوت کرده‌اند.

وی ابتلا از طریق مواجهات شغلی را نیز رقم قابل توجهی دانست و گفت: مسافرت‌ها و خرید از بازار نیز جزو موارد دیگر ابتلاهاست که باز نسبت به دورهمی‌ها موارد ابتلا بسیار ناچیز است.

فرماندار شهرستان همدان ضمن درخواست از همه نهاد‌های مردمی، معتمدین و رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم خاطرنشان کرد: از همه کسانی که در بین مردم نفوذ دارند، خواهش می‌کنیم به پویش اقناع‌سازی مردم بپیوندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار