امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: مسیر توسعه، پیشرفت و شکوفایی کشور از روستا‌ها و عشایر می‌گذرد و تا زمانی که توسعه روستایی و عشایری و تلاش برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر آن در اولویت قرار نگیرد، حصول توسعه اقتصادی پایدار و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در عرصه اقتصاد دشوار خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 10 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به گرامیداشت روز روستا و عشایر اظهار داشت: عشایر و روستا از دیرباز منشأ تولید و مهد اصالت و فرهنگ غنی بوده است.

وی افزود: در دنیای امروز این سکونتگاه‌های انسانی به عنوان خط مقدم تأمین امنیت غذایی و جلوگیری از تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی به رسمیت شناخته شده‌اند.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: مسیر توسعه، پیشرفت و شکوفایی کشور از روستا‌ها و عشایر می‌گذرد و تا زمانی که توسعه روستایی و عشایری و تلاش برای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر آن در اولویت قرار نگیرد، حصول توسعه اقتصادی پایدار و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در عرصه اقتصاد دشوار خواهد بود.

هاشمی زاده اضافه کرد: ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های عشایر چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب ستودنی است.

وی بیان داشت: رشادت‌های عشایر را در جنگ تحمیلی و مبارزه با شاه ستمگر پهلوی پیش از انقلاب فراموش نخواهم کرد و با درود به روان پاک شهدای عشایر، این عزیزان را اسطوره‌های مقاومت، ایستادگی، در مقابل دشمنان دین و ملت میدانم

امام‌جمعه فیروزآباد فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که آمریکا در چنگال عقاب‌های عراقی است، اظهار داشت: این روزها آمریکا با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده که از یک‌سو جنگ قدرت در داخل، میان دولت و ملت بوده که اکثر ایالت‌های آمریکا را درگیر این جنگ داخلی نموده و از سوی دیگر به خطر افتادن اقتدار نظامی و امنیتی آمریکا در غرب آسیا به ویژه در عراق و کشورهای دیگر از جمله این مشکلات است.

هاشمی زاده گفت: در عراق بعد از بمباران مراکز نظامی هشت شعبی عراق، صدها هزار جوان عراقی که بیشتر خود را فرزندان سردار سلیمانی و ابومهدی می‌دانند و معتقد به مبانی دینی هستند در تمامی نقاطی که آمریکایی‌ها حضور دارند شبانه‌روز با انواع سلاح‌های سبک و خمپاره‌انداز امنیت جانی و روانی را از نیروهای نظامی آمریکا گرفته و ضربات کوبنده را به آنان وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این خود نشانه تصمیم جدی عراقی‌ها برای بیرون راندن آمریکایی‌ها از کشورشان می‌باشد.

امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: در مقطع کنونی یا آمریکا باید برای ماندن تلاش کند و یا اینکه باید از عراق خارج شود.

هاشمی زاده افزود: روزی خواهد رسید که آمریکایی‌ها فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و عاجزانه از منطقه و عراق خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: این است سرنوشت یک قدرت بزرگ که به واسطه بی‌رحمی‌ها، زورگویی‌ها و بدعهدی‌ها این‌چنین به دست فرصت‌های خوب مظلومین می‌افتند و از بین می‌روند.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به انتخابات و افشای چهره زشت دموکراسی و قانونمند بودن اضافه کرد: از مناظرات ترامپ و رقیب او دو نامزد حزب جمهوری و دموکرات این نتیجه به دست می‌آید که تصمیم‌گیرندگان سیاسی در آمریکا توان مدیریت جهانی را ندارند و حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی خود نوعی فریب افکار عمومی بوده و می‌باشد.

هاشمی زاده بیان داشت: از نحوه برخورد دو نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا معلوم می‌شود که این مردم نیستند که تصمیم می‌گیرند بلکه دو حزب سیاسی مسن دموکرات و جمهوری‌خواه هستند که سیاست‌های کلی داخلی و خارجی آمریکا را جابجا می‌کنند.

وی اظهار داشت: مناظرات تلویزیونی این دو نامزد در واقع یک دیدگاه سیاسی دو حزب نیست بلکه محاکمه آمریکا و رفتار نامعقول سران گذشته و فعلی آمریکایی با دنیای دیروز و امروز است و این نوعی آگاهی و بصیرت دولت‌ها و ملت‌های جهان بوده که بدانند در آمریکا چه می‌گذرد.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری با اشاره هفته وقف در ۲۷ صفر، گفت: بنیانگذار فرهنگ وقف در اسلام شخص رسول اکرم است که بعد از رسول خدا امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب و پس از آن امامان معصوم بوده و هستند.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: مسئله وقت در اسلام یک مسئله بسیار مهم اقتصادی و اجتماعی بوده و هست و پیامبر اسلام هفت نوع باغ پرثمر را وقف می‌کند و تولیت آن را بعد از رسول خدا به عهده زهرای اطهر گذاشتند.

وی بیان کرد: این باغ‌های هفتگانه در مالکیت یک ثروتمند یهودی بود به نام مخیریق یهودی که ایشان با ظهور اسلام به اسلام گرویده و یهودیان را به اسلام دعوت می‌کند.

امام‌جمعه فیروزآباد افزود: وقف یک مسئله مهم که به‌کارگیری آن مراکز فرهنگی ما تقویت می‌شود و در بعد اجتماعی به فقرا، مستمندان و عزاداری‌ها به نحو احسنت می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/ س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار