اردبیل که از گذشته‌های دور در رشته ورزشی والیبال حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، متأسفانه طی سال‌های اخیر در این رشته، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد ولی اخیراً تیم «عقاب ملل اردبیل» آماده حضور در لیگ یک والیبال کشور شده است.
کد خبر: ۹۰۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 07 October 2020

ردبیل که از گذشته‌های دور در رشته ورزشی والیبال حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، متأسفانه طی سال‌های اخیر در این رشته فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد.

طی سال‌های اخیر علاقه‌مندان به این رشته ورزشی، تیم‌داری اردبیل در والیبال را مطالبه کردند و این مطالبه‌ جوانان‌ و والیبال‌دوستان، منجر به تیم‌داری اردبیل شد اما اردبیل نتوانست در مقابل هزینه‌های تیم‌داری دوام‌ بیاورد و تیم والیبال عقاب سبلان منحل شد.

پس از تغییرات مدیریتی در ورزش اردبیل، مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان از تیم‌داری اردبیل در لیگ دسته یک کشور خبر داد؛ شهریورماه امسال مراسم قرعه‌کشی لیگ دسته یک والیبال مردان کشور در سالن آکادمی ملی المپیک برگزار و ۱۶ تیم این دوره از مسابقات، حریفان خود را شناختند.

چند هفته پس از انجام قرعه‌کشی بازی‌ها، خبری در رسانه‌های استان منتشر شد مبنی بر این‌که به‌دلیل عدم تأمین هزینه‌های تیم‌داری نماینده اردبیل از گردونه مسابقات کنار می‌رود.

این موضوع تا جایی پیش رفت که علاقه‌مندان رشته والیبال در اردبیل باز هم تیم‌داری والیبال شهرشان را در اما و اگر می‌دیدند.

رایزنی‌ با صاحبان کارخانه‌‌ها برای حل مشکل حمایت مالی

سجاد انوشیروانی، مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تیم‌داری اردبیل در لیگ یک والیبال مردان اظهار کرد: پس از پیگیری‌های متعدد‌ قرار شد تیم عقاب تهران با حمایت‌های موسسه‌ ملل در اردبیل تیم‌داری کند.

وی افزود: هدف اصلی از تیم‌داری اردبیل در لیگ یک والیبال کشور ارتقای نشاط اجتماعی، استعدادیابی و ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران پایه است.

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل تصریح کرد: عدم حمایت مالی و وجود اسپانسر‌ها در ورزش اردبیل سال‌ها است که از چالش‌های اساسی محسوب می‌شود که در این ارتباط طی رایزنی‌های انجام یافته با صاحبان کارخانه‌‌ها امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحول اساسی در بحث تیم‌داری ورزش اردبیل باشیم.

انوشیروانی گفت: والیبالی که زیرساخت‌های خوبی در اردبیل دارد، نباید بدون تیم باشد و تمام تلاش اداره کل ورزش و جوانان و حامی مالی این تیم این است تیمی در شان اردبیل راهی مسابقات شود.

آمادگی کاملی تیم عقاب ملل اردبیل برای حضور در لیگ

حسن‌خانی، سرمربی تیم والیبال ملل اردبیل نیز اظهار کرد: حدود ۴۵ روز است که ورزشکاران تمرینات فشرده و نیمه فشرده خود را آغاز کردند و برای حضور در لیگ از آمادگی کاملی برخوردار هستند.

وی افزود: در راستای حضور قدرتمند تیم عقاب ملل اردبیل در لیگ دسته یک والیبال کشور، چندین بازی تدارکاتی در پایتخت برگزار شد و در این دیدارها نقاط ضعف و قوت تیم شناسایی و جهت رفع نقاط ضعف تلاش می‌شود.

سرمربی تیم والیبال عقاب ملل اردبیل گفت: طی استعدادیابی‌های انجام شده، در این تیم از بازیکنان بومی و غیربومی بهره‌مند هستیم و امیدواریم با تلاش جمعی به هدف نهایی که مد نظر داریم برسیم‌.

بهره‌مندی رایگان تیم عقاب ملل از امکانات ورزشی اردبیل

محمدرضا برادران، سرپرست هیات والیبال اردبیل نیز در این ارتباط اظهار کرد: تمرینات تیم والیبال عقاب ملل اردبیل در سالن شهید آسمانی اردبیل انجام می‌شود و اداره کل ورزش و جوانان جهت آماده‌سازی تیم، سالن‌های ورزشی و بدن‌سازی را به‌صورت رایگان در اختیار این تیم قرار داده است.

وی بیان کرد: تیم والیبال عقاب ملل اردبیل روز ۲۱ مهر در اولین دیدار لیگ در اردبیل میزبان تیم ایرانشید چالوس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تیم والیبال عقاب ملل اردبیل با حضور در گروه ب این رقابت‌ها قرار است با تیم‌های رعد پدافند قم، سامسونگ تهران، پاس گرگان، صنایع اردکان، ایرانشید چالوس، خوش سیمای آمل و هوشیار تبریز رقابت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار