خبرهای درز کرده از درون دستگاههای اجرایی استان نگران کننده است ؛تعداد 30تا 40 نفر از کارکنان شرکت آب وفاضلاب ،تمامی کارکنان بنیاد مستضعفان ،تعدادی از کارکنان ستادی آموزش وپرورش به علاوه 109 نفر از معلمین ودانش اموزان (البته براساس آمار هفته گذشته )کارکنان کمیته امداد و چند دستگاه اجرایی دیگر استان به کرونا مبتلا شده اند .
کد خبر: ۹۰۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 06 October 2020

تابناک ایلام ::این روزها کرونا همه برنامه های وزارت بهداشت ورنگ بندی های صوری دست اندرکاران این حوزه را به محاق برده است ،حسابی می تازد،بستری می کند ومی می میراند . جالب اینکه ستاد کرونای ملی واستانی به جای سخت گیری واعمال محدودیتها فقط نظاره گرند. گویا دستان نامرئی وپشت پرده ای درکارند تا مانع از اتخاذ تصمیمی برای مقابله جدی با این همه گیر مرگ بار شوند.

هر چند به آمارهای ارایه شده از سوی دستگاههای مسئول در خصوص وضعیت کرونا در استان اعتمادی نیست ،اما ابتلای 177نفر در 24ساعت آن هم در استان کوچکی مثل ایلام ،آمار کمی نیست !باید باور کرد که کرونا خطرناکتر از گذشته در کمین مردم است وتا دیر نشده طرحی ریخته شود .

هم مردم عادی و هم ادارات استان به شدت در معرض تهدید شیوع کرونا هستند ،مدارس که جای خود دارد ،هر چقدر دغدغه مندان ودلسوزان فریاد زدند که بازگشایی مدارس مخاطره آمیز است ،گوش شنوایی وجود نداشت تا اینکه کرونا به صورت مدیران این دستگاه خاک پاشید وبا ابتلایشان به کرونا به آنان فهماند "زور من وقت غربیل کردن معلوم می شود"!

خبرهای درز کرده از درون دستگاههای اجرایی استان نگران کننده است ؛تعداد 30تا 40 نفر از کارکنان شرکت آب وفاضلاب ،تمامی کارکنان بنیاد مستضعفان ،تعدادی از کارکنان ستادی آموزش وپرورش به علاوه 109 نفر از معلمین ودانش اموزان (البته براساس آمار هفته گذشته )کارکنان کمیته امداد و چند دستگاه اجرایی دیگر استان به کرونا مبتلا شده اند .

 وضعیت نگران کننده ای در دستگاههای اجرایی شکل گرفته است که بی تفاوتی در مقابل آن می تواند بحران آفرین باشد . ستاد کرونا باید به صورت فوق العاده به این موضوع ورود کرده و در این خصوص تصمیم مقتضی اتخاذ کند ،ساده ترین تصمیم هم ،کاهش کارکنان ادارت ،شیف بندی ،دورکاری یا تعطیل کردن دو هفته ای ادارات است .

البته برآیند تصمیمات وسیاستگذاری های مسئولین امر در خصوص مقابله با کرونا در شش ماه گذشته از یک بی تدبیری عمیق ،رویکرد نادرست والیته تاثیر پذیری ستاد از جریانات سیاسی ومذهبی حکایت دارد که جان انسانها کمترین جایگاهی در مختصات ذهنی آنان ندارد .

جالب است بدانید که در ماههای اول شیوع کرونا که آمارها مبتلایان به اندازه این روزها نبود ،سختگیری ها در تمامی کشور اعمال شد ،صنوف تعطیل شد ،مدارس ودانشگاهها تعطیل شدند ،مسیر تفرجگاهها وآرامستانها بسته شد ،اما امروز که به تصمیم گیری سختگیرانه تری نیاز است ،بر عکس عمل می شود !در اوج کرونا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعلام می کند نماز جمعه در تمام شهرستانها برگزار می شود !مدیران آموزش وپرورش برعکس مصوبات ستاد کرونا عمل می کنند ! آرامستانها و تفرجگاهها شلوغ تر از گذشته شده اند!

این حجم از بی تفاوتی ،استیصال ،تسامح وتساهل نشانگر چه چیزی می تواند باشد ؟آیا غیر از این است که دراین کشور سیاست بازی ،ایدئولوژِی وبرتری جوی های باندی وحزبی مقدم تر از جان مردم است !ایا غیر از این است عادی شدن مرگ ناشی از کرونا به یک آسیب جدی برای کشور تبدیل شده است ؟!قدری به خود آیید که فردا دیر خواهد بود !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
دولت فقط تعلل می کنه که مردم بیش از پیش جانشان رو از دست بدهند، برای اربعین و مساجد سفت و سخت، اما برای سفر شمال و کیش و جوج زدن در جاده چالوس هیچ اقدام نمی کنه. مصداق بارز حق الناس!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار