پرتقال میوه‌ای ویژه فصول سرد سال که به علت خواص فراوان برای درمان بیماری‌ها معجزه می‌کند.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 06 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایمنا:پرتقال جز مرکبات نارنجی به شمار می‌آید. بر اساس یافته‌های به دست آمده این میوه باعث تقویت و جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌هایی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود یکی از بهترین خواص این میوه جلوگیری از ابتلاء به سرطان معده است. افراد مبتلا به بیماری زخم معده از نوشیدن آب پرتقال به شدت پرهیز کنند. بر اساس یافته‌های محققان استفاده از پرتقال در جلوگیری از سرطان لوزالمعده مؤثر است.

یکی از داروهای مفید و مؤثر در کاهش کلسترول خون به شمار می‌آید. پرتقال درمان کننده و ضد عفونت‌های میکروبی است. مفید برای معده و درمان گاز معده. استفاده از برگ‌های پرتقال بر شست و شوی ورم‌ها و کاهش درد تأثیر فراوانی دارد. یک آرام بخش خوب به حساب می‌آید. مفید برای تمیزی و پاکسازی پوست. بر اساس توصیه متخصصان و پزشکان مصرف پرتقال در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای جنین بسیار مفید بوده است. یکی دیگر از فواید شگفت‌انگیز این میوه خوشمزه به علت وجود انواع ویتامین و کلسیم که با نزدیک شدن به سرما باید یادآور آن باشیم خاصیت ضد سرماخوردگی و آنفلوانزا بودنش است.


اما از مضرات پرتقال این است که وجود قند زیاد در پرتقال موجب اضافه وزن، پوسیدگی دندان‌ها و افزایش قند خون می‌شود. استفاده از پرتقال برای افراد مبتلا به بیماری دیابت، صرع، تشنج، روماتیسم و افرادی که بی اختیاری ادرار و ریفلاکس گوارشی دارند، توصیه نمی‌شود. پرتقال شیرین دارای طبع سرد و تر و پرتقال ترش دارای طبع سرد و خشک است؛ بنابراین افراد مبتلا به بیماری‌های بلغمی و سودایی مزاج از مصرف این میوه به شدت اجتناب کنند همچنین مسهل پرتقال گلپر و نمک است.

پس از میل کردن پرتقال از چای و نوشیدنی‌های گوناگون استفاده نکنید، زیرا پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف نوشیدنی‌ها پس از خوردن میوه به خصوص میوه‌های آبدار باید جلوگیری شود. یکی از بهترین ساعت‌های مصرف این میوه خوشمزه بعد از ظهر و یکی از بدترین زمان استفاده از آن شب هنگام است؛ بنابراین خوردن پرتقال در ساعات پایانی روز و شب مفید نبوده و نیست.

برچسب ها: پرتقال ، خواص پرتقال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار