فراتر از پیش‌بینی‌ها؛
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حجم آب دریاچه ارومیه، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان پیش‌بینی‌هاست که امیدواریم همین روند افزایشی ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 06 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عیسی کلانتری در بدو ورود به ارومیه با اشاره به اینکه وضعیت دریاچه ارومیه، امسال مطلوب و امیدوارکننده است.گفت: حجم آب موجود در دریاچه ارومیه، هم اینک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان پیش‌بینی‌هاست که امیدواریم همین روند افزایشی ادامه داشته باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: با پایان طرح‌های مصوب و اجرایی ستاد احیای، شاهد بهبود روز افزون وضعیت نگین آبی آذربایجان خواهیم بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: احیای دریاچه ارومیه از جمله مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود که اقدامات اساسی در این راستا انجام شد و در حال نتیجه دادن این اقدامات هستیم.

کلانتری به همراه نمایندگان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی امروز، سه شنبه برای بازدید از روند طرح‌های در حال اجرا و مصوب ستاد احیای نگین آبی آذربایجان به شهرستان‌های ارومیه و پیرانشهر سفر کرده است.

بازدید از سد کانی سیب در ۱۶ کیلومتری جنوب شهر پیرانشهر، کارگاه سد کانی سیب، ارایه گزارش مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مجری طرح آب زاب به دریاچه ارومیه، ورود به داخل تونل تا کیلومتر ۱۲.۵۰جهت بازدید عینی از حفاری مکانیزه، بازدید از اقدامات مونتاژ دستگاه خروجی، بازدید از پرتال خروجی در محل جایگاه و کانال خروجی در محل سازه شوت، بازدید از رشکان ارومیه و جزایر موجود و مصاحبه خبری از برنامه‌های روز اول این سفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار