این مسوول بابیان اینکه سالیانه مبالغ هنگفتی از ایران به عراق، افغانستان و کشورهای همسایه شمالی صادرات کالا صورت می‌گیرد، تأکید کرد: در جنگ اقتصادی می‌بایست با دشمن با کار جهادی و عالمانه جنگ نامتقارن داشته باشیم یعنی نقاط ضعف دشمن را بشناسیم.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 03 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با تأکید بر همفکری و همراهی مسوولان و مردم در مقابله با جنگ اقتصادی، اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، دشمن در سه جبهه جنگ روانی، اقتصادی و مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی جمهوری اسلامی تعریف کرده است.

وی با برشمردن برخی از مهم‌ترین اهداف دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران از دیدگاه مقام معظم رهبری، افزود: استکبار جهانی قصد دارد با ایجاد اخلال در سیستم اقتصادی ایران، ناامید کردن مردم، ایجاد فاصله بین مسوولان و مردم، تغییر رفتار نظام اسلامی و... است.

امام جمعه لارستان شناخت توطئه‌های دشمنان و باور به جنگ و همچنین لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های مسوول از جمله راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: اگر مسوولان جنگ اقتصادی را با همه وجود درک می‌کردند و فرمایش رهبر انقلاب درخصوص تکیه‌بر داخل را می‌پذیرفتند، امروز دچار این مشکلات نبودیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تکیه ‌بر توان داخلی از زبان برخی مسوولان در این سال آخر دولت تازه شنیده می‌شود، خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای از ۱۳ سال پیش تأکید بر استفاده حداکثری از توان داخلی دارند.

وی بابیان اینکه حضرت آقا بارها گفته‌اند که امیدتان را به غرب گره نزنید، ادامه داد: می‌توان با ارتباط با دیگران نظیر کشورهای همسایه که عمده صادرات به این کشورها صورت می‌گیرد، از مشکلات رهایی پیدا کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با طرح این سؤال که اروپایی‌ها تاکنون چه گره‌ای از مشکلات ما بازکرده‌اند، یادآور شد: اروپایی‌ها با برقراری طرح‌هایی مانند «اینستکس» سعی در برقراری ارتباط با ایران اسلامی کند اما بنا به اذعان خود اروپایی‌ها، آنان توان مقابله با تحریم‌های آمریکا را ندارند.

این مسوول بابیان اینکه سالیانه مبالغ هنگفتی از ایران به عراق، افغانستان و کشورهای همسایه شمالی صادرات کالا صورت می‌گیرد، تأکید کرد: در جنگ اقتصادی می‌بایست با دشمن با کار جهادی و عالمانه جنگ نامتقارن داشته باشیم یعنی نقاط ضعف دشمن را بشناسیم.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه نباید ناامیدی در میان آحاد جامعه با وجود گرانی و مشکلات شکل بگیرد، تصریح کرد: مردم ایران روزهای سخت دفاع مقدس به خاطر دفاع از عزت و کیان ملت پشت سر گذاشته است.

وی مردمی سازی اقتصاد را یک مؤلفه اصلی مقابله با جنگ اقتصادی دانست و عنوان کرد: بسیاری از طرح‌ها بر زمین‌مانده و به نخبگان علی‌رغم کارهای ارزشمند توجه نمی‌شود که نیاز به حمایت و کمک هستند.

حجت‌الاسلام موسوی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، این نهاد را یکی از بااهمیت‌ترین نیروها معرفی کرد و افزود: نیروی انتظامی علاوه بر اقدام در ذیل نیروهای مسلح و قوه قضائیه، با عملکرد مثبت و اثرگذار شهدای بسیار زیادی را تقدیم اسلام و ایران کرده است.

امام جمعه لارستان با یادآوری بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درخصوص نیروی انتظامی، اضافه کرد: اهمیت هر انسانی به‌قدر آن مسوولیتی است که بر دوش می‌گیرد و مأموریتی که نیروی انتظامی برعهده‌گرفته است، استقرار امنیت در کشور است و امنیت خیلی مهم است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین سازمان و مجموعه‌ای که این وظیفه مهم را برعهده‌گرفته است، نیروی انتظامی است، گفت: بنابراین سازمان با نگاه به این مأموریت اهمیت پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان از خدمات نیروی انتظامی و پلیس راهور در لارستان تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار