مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: این استان با اقدامات مناسب انجام شده در راستای دریافت اسناد مالکیت املاک وقفی، رتبه نخست کشوری را طی نیمه اول امسال از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۰۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 01 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام ناصر جوانبخت  در حاشیه دیدار با فرماندار سلماس افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۲۳ رقبه وقفی در آذربایجان غربی دارای سند شده که رقم بسیار قابل توجهی است.

او اضافه کرد: همچنین تاکنون 1700 سند مالکیت تک برگی برای موقوفات در آذربایجان‌غربی صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین 170 سند دفترچه ای در این مدت به تک برگ تبدیل شده و ۱۱۰ سند شمیم به ادارات ثبت و اسناد تحویل و آماده صدور اسناد مالکیت است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت با اشاره به این که در شهرستان سلماس نیز اقدامات قابل توجهی در راستای سند دار کردن موقوفات انجام شده افزود: 250 مورد از موقوفات سلماس نیز در شش ماهه اول سال جاری بصورت تک برگی سند دار گردید.

او گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار موقوفه و افزون بر ۳۶ هزار رقبه در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش قابل توجه آن توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه مدیریت می شود.

فرماندار سلماس نیز در این نشست با بيان اينكه هم اكنون فرهنگ وقف در بين شهروندان سلماسي نهادينه شده است، اضافه كرد: كاربري اين موقوفه مطابق نظر واقف انجام و درآمد حاصل از اين اقدام مطابق با نيت و نظر واقف هزينه مي شود.علی اکبر عسکری با اشاره به افزايش روز افزون تعداد موقوفه ها در سلماس اظهار كرد: علت اين امر جلب و ايجاد اعتماد در شهروندان سلماسي است كه توسط عملكرد مطلوب اداره اوقاف در زمينه اداره موقوفه ها مطابق نظر واقفان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار