مدیر مرکز رشد واحدهای کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: ۵۶ شرکت فناور در حوزه کشاورزی با حمایت مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری در استان فعال است.
کد خبر: ۹۰۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 01 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،شهاب خوش‌خوی، توسعه بخش کشاورزی را یکی از مهمترین اولویت‌های کاری هر کشور دانست و اظهار داشت: توسعه بخش کشارزی نیازمند زیرساخت‌های مختلفی در زمینه کشاورزی است که از آن جمله می‌توان به داشتن اراضی مستعد، آموزش کشاورزان، استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی پایه اصلی اقتصادی استان را در حوزه کشاورزی توصیف کرد و اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ابتکارات علمی خود کیفیت محصولات را بالا، حجم تولیدات را افزایش و مصرف آب را کم کنند.

مدیر مرکز رشد واحدهای کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان روی محصولات کار می‌کنند آن‌ها را با محیط و مزرعه سازگار می‌کنند، اگر بذور ضعیف باشد آن را قوی‌تر می‌کنند تا به محصولاتی برسند که قابلیت صنعتی شدن و کشت‌های جدید و مکانیزه شدن را داشته باشد.

وی به فعالیت ۵۶ شرکت فناور در حوزه کشاورزی با حمایت مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری استان اشاره و بیان کرد: هفت شرکت دانش‌بنیان استان سال گذشته، ۱۰ میلیارد تومان سود‌آوری داشته است.

خوش‌خوی تصریح کرد: حوزه شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور که تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند در بخش‌های مختلفی خدمات و یا محصول را ارائه می‌دهند.

این مسئول گفت: شرکت چه در بخش ارائه خدمات و چه در بخش ارائه محصولات، به دنبال افزایش بهره‌وری و همچنین ارائه خدمات و محصولات با ارزش افزوده بالا هستند.

وی اظهار داشت: در راستای توزیع عدالتی خدمات در هفت شهرستان استان، پنج مرکز رشد و دو کانون شکوفایی خلاقیت داریم که ۲ مرکز رشد شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و روانسر مرکز رشد کشاورزی و صنایع تبدیلی هستند.

وی افزود: این مراکز به دنبال اصلاح الگوی کشت خدمات و مشاوره‌هایی را به کشاورزان ارائه می‌دهند و با استفاده از محصولاتی با ارزش افزوده بالا، بهره‌وری را افزایش می‌دهند.

خوش‌خوی گفت: البته برخی از شرکت‌ها با ارائه نوین روش‌های کشاورزی، کشاورزی دقیق و هوشمند را پیگیری می‌کنند و برخی هم به دنبال ترویج حوزه مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نیازهای کشور را به عنوان اولویت‌ برای شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرده که تولید بذر ونهاده‌ های کشاورزی از سموم، بذر و خوراک دام و طیور موضوعاتی است که دنبال می‌شود.

خوش‌خوی اشاره‌ای به صادارت چند شرکت دانش‌بنیان حوزه کشاورزی استان داشت و گفت: چند شرکت در استان در حوزه مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه دارند، چند شرکت هم در حوزه خوراک دام و طیور و سموم شیمیایی با پایه غیرشیمایی صادرات دارند و یکی دو شرکت هم محصولات سبزی و صیفی را خارج از فصل به کشور عراق و همجوار صادر می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار