رئیس کمیته ورزش های الکترونیکی هیات ورزش همگانی قم با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش‌های الکترونیک گفت: مرتضی محمدی از قم با غلبه بر همه حریفان خود با اقتدار ضمن قهرمانی در این مسابقه ها برای اعزام به مسابقات جهانی بازی های الکترونیکی انتخاب شد.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 28 September 2020

به گزارش تابناک قم، سید محمود رضوی افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی ورزشهای الکترونیک ، در دو بازی fifa و  efootball در دو بخش استانی و کشوری به صورت آن لاین و حضوری برگزار شد که در مرحله استانی یک هزار و ۱۱۶ ورزشکار شرکت کردند که ۹۶ ورزشکار برتر به مرحله کشوری که از یکم تا چهارم مهرماه در برج میلاد تهران برگزار شد،‌ به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه تیم پنج نفره قم دراین مسابقات عملکرد درخشانی داشتند، گفت: ۲ نفر از ورزشکاران استان در جمع چهار نفر نهایی و مرتضی محمدی نیز در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات بازی‌های الکترونیکی به عنوان یکی از رشته های المپیک ۲۰۲۴ انتخاب شده است، این ورزشکار قمی این شانس را دارد تا با درخشش در سطح جهانی و حفظ جایگاه خود در سطح ملی اولین سهمیه المپیک قم و ایران در این رشته را کسب کند.

وی با اشاره به ظرفیت رشته ورزش های الکترونیکی در قم گفت: همواره  قم یکی از استان‌های قوی در این رشته بوده و مسابقات استانی  با استقبال گسترده مواجه شده‌است

انجمن ورزشهای الکترونیک ایران تحت پوشش فدراسیون ورزشهای همگانی از سال ۸۵ فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است که در این مدت ، مدال های جهانی و آسیایی و مقام های خوبی را در این رشته کسب کرده است.

طبق آمار و گزارش های رسمی در ایران نزدیک به ۳۲ میلیون نفر در ایران به صورت روزانه از بازی های این رشته در پلتفرم های رایانه ، کنسول ، موبایل ، لب تاب و vr استفاده می کنند و این رشته نوین ورزشی در هر دو بعد همگانی و قهرمانی فعال میباشد.

هم اکنون یک باشگاه ورزش های الکترونیکی در قم فعالیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار