مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه در هیچ عصر و زمانی نباید کوچک‌ترین تمایل و گرایشی به دشمنان داشته باشیم گفت: هویت انقلاب اسلامی ما این است که با ظلم و استکبار مبارزه کند وگرنه حکومتی مانند آل سعود خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۰۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 27 September 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در مراسم تجلیل از ایثارگران اوقاف قم با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس برای ملت ایران اظهار کرد: سال‌ها باید گفت و نوشت تا این دستاوردها را تبیین کرد بنابراین باید قدر این فرصت را بدانیم در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کوشا باشیم.

وی افزود: قدرتی در جنگ نصیب ملت ایران شد که برایمان جاودانه شده و یکی از عوامل اقتدار همیشگی‌مان محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه شکل‌گیری و قوام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب یکی از ثمرات دوران دفاع مقدس است گفت: پاسداران با اینکه امکاناتی هم نداشتند، ولی با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادند و جانشان را سپر بلای مردم و کشور کردند.

وی ادامه داد: عزت و اقتدار امروز ما به برکت دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و مدیریت جهادی است چرا که در آن دوران اتحاد و انسجام مردم و ایثار و گذشت رزمندگان را توامان شاهد بودیم به عبارتی تمرین پیروی از ولایت را به بهترین نحو داشتیم.

اسکندری با تاکید بر اینکه لازم است در مراکز علمی و آکادمیک، به تبیین دستاوردهای دوران جنگ بپردازیم گفت: نباید به اینکه نام یک شهید بر روی خیابان و کوچه‌ای گذاشته می‌شود کفایت کنیم زیرا این مقدار برای گرامیداشت و به یاد ماندن یاد و راه آن ستارگان آسمان ولایت و شهادت کافی نیست، بلکه باید فرهنگ و سیره شهدا را در کتب درسی از دوران ابتدایی تا دانشگاه بگنجانیم تا حداقل وظیفه‌مان را در پاسداری از خون و هدف شهیدان گرانقدر انجام داده باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: به فرموده قرآن کریم، اگر خداوند تبارک و تعالی شر بعضی از مردم را با استفاده از برخی دیگر دفع نکند، هیچ عبادتگاهی بر روی زمین باقی نخواهند ماند، این سنت الهی است که شر برخی با بعضی دیگر دفع شود زیرا گروهی همیشه به دنبال از بین بردن یاد خدا و نسل مومنان هستند.

وی با اشاره به جنایات بی شمار صدامیان و داعشیان در دوران دفاع مقدس و پس از آن علیه نمادهای مذهبی و دینی شیعی گفت: این رزمندگان ما بودند که هم در دوران جنگ و هم امروز به عنوان مدافعان حرم، در مقابل این جانیان ایستادند و شرشان را دفع کردند، اگر نمی‌بودند امثال شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یقین بدانیم که تکفیری‌ها حرم اهل بیت(ع) را هم تخریب می‌کردند.

اسکندری افزود: دنیای غرب و دشمنان اسلام همه امکانات خود را بسیج کردند تا نظام جمهوری اسلامی را از پا در آورند ولی از این حقیقت غافل بوده و هستند که افرادی مانند شهید سلیمانی و دیگر شهدای گرانقدر، بر اساس سنت الهی در مقابلشان می‌ایستند و اجازه تجاوز را نخواهند داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «حج» عنوان کرد: خداوند در این سوره می‌فرماید «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» بر این اساس وظیفه ما اقامه نماز و یاد خداست، یعنی اینکه عبودیت پروردگار عالم را به صورت عملی تبلیغ کنیم و به عنوان بندگان شایسته و راسخ خداوند، مدافع حق باشیم.

وی گفت: وظیفه ما مبارزه با کفر و نفاق و شرک از خودمان، منطقه و جهان است و این مهمترین رسالتی است که بر دوش بندگان خدا گذاشته شده است؛ جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی باید نماد مبارزه با استکبار و فروپاشی کاخ‌های ستمگران باشد.

اسکندری با بیان اینکه در هیچ عصر و زمانی نباید کوچک‌ترین تمایل و گرایشی به دشمنان داشته باشیم خاطرنشان کرد: هویت انقلاب اسلامی ما این است که با ظلم و استکبار مبارزه کند وگرنه حکومتی مانند آل سعود خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف استان قم قدرت و اقتدار ایران را به خاطر در افتادن جمهوری اسلامی با مظاهر کفر و نفاق دانست و گفت: مبارزه با استکبار و نفاق باید در عرصه‌های خرد و کلان، دستورالعمل ویژه مسئولان و مردم باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار