گردهمایی ماهانه ائمه جمعه استان قزوین با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 23 September 2020

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار اظهار کرد: بحمدالله در این جلسه ائمه جمعه استان قزوین در خدمت مهمان ارجمند و گرانقدر حضرت حاج آقای حاج‌‌علی‌‌اکبری هستیم و حضور ایشان را در این جلسه گرامی می‌داریم.

 

وی در خصوص گردهمایی ماهانه ائمه جمعه استان قزوین تشریح کرد: این جلسات از زمان مرحوم حضرت آیت‌الله باریک‌بین (ره) برگزار می‌شده و سبقه بسیار طولانی دارد و هر ماه به صورت منظم برگزار می‌شود و کمتر پیش آمده که به صورت منظم برگزار نشود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ادامه داد: در این جلسات مسائل و موضوعات منطقه‌ای و کشوری مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و هر ماه در یکی از مناطق استان که در آن نماز جمعه اقامه می‌شود، برگزار می‌گردد و دیداری هم با مردم آن شهر در نماز ظهر در مسجد انجام می‌شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه ضمن قدردانی از ائمه جمعه استان قزوین به تشریح برخی از فعالیت‌ها و برنامه های نمازهای جمعه قزوین پرداخت.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: نهاد امامت جمعه از نظر خوشنامی، تحرکات اجتماعی، اثرگذاری و هماهنگی سربلند است.

 

وی تصریح کرد: در ماجرای بیماری کرونا نمازهای جمعه در ابتدا به تعطیلی کامل رفت ولی در ادامه با برنامه ریزی های لازم و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم از نظر ستاد ملی مقابله با کرونا نمره اول رعایت‌ها را مجموعه نمازهای جمعه داشته‌اند و این مهم بسیار ارزشمند و باعث افتخار است که گزارش آن نیز تقدیم رهبر معظم انقلاب شده است.

 

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: بحمدالله با لطف خدا و همت دوستان کارها به خوبی پیش می‌رود و روزهای بهتری را به همت ائمه جمعه کشور شاهد خواهیم بود و ان‌شاءالله شاهد ارتقای روز افزون انضباط تشکیلاتی باشیم. تلاش کنیم این چرخه تکمیل شود و قدم‌های خوبی تاکنون در راستای تحقق این هدف برداشته شده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: ظرفیتی که خداوند در نماز جمعه، نهاد جمعه و امامت قرار داده است، ظرفیت حیرت انگیزی است و با هیچ چیزی نمی توان مقایسه کرد و سعی می کنیم از این ظرفیت بیش از پیش بهره بگیریم و به اهداف دست یابیم.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار