کد خبر: ۹۰۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 22 September 2020

 

استفاده از ظرفیت جوانان نخبه در راستای توسعه کشور

گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: برای طی کردن مسیر توسعه و پیشرفت، نیازمند آن هستیم که کشور از ظرفیت بسیار خوب جوانان نخبه و اندیشمند و با استعداد بیشتر بهره بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با دو جوان گرگانی رتبه برتر کنکور سال ۹۹ اظهارکرد: برخورداری از استعداد یک نعمت الهی است و باید قدردان این نعمت بود که راه قدردانی و شکرگزاری از نعمت استعداد، استفاده مفید و حداکثری از آن است.

وی افزود: تفکر، اندیشه و استعداد علمی از جمله نعمت هایی است که هر چقدر انسان از آن استفاده کند و آن را به کار بگیرد قدرت آن بیشتر خواهد شد.

نورمفیدی ادامه داد: افراد نخبه و با استعداد باید از گذران وقت در امور بیهوده پرهیز کنند، البته تفریح و ورزش باید در جای خود استفاده شود اما تا جایی که ممکن است باید از قدرت اندیشه و استعداد علمی استفاده مفید کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان جایگاه خانواده را در فرهنگ اسلامی بسیار مهم خواند و گفت: بنیان خانواده در غرب از دست رفته است و رابطه والدین با فرزندان تا یک نقطه ادامه دارد و سپس تقریباً قطع می شود این در حالی است که در زندگی ما روابط خانوادگی و احترام به پدر و مادر یک اصل محسوب می شود.

وی تأکید کرد: یکی از علل موفقیت جوانان نخبه در سکوهای علمی تلاش و دغدغه مندی والدین آنها است که باید قدردان پدر و مادر خود باشند.

نورمفیدی ادامه داد: باید آموزش و پرورش استعدادهای دانش آموزان را بپروراند و در راستای شناسایی و شکوفایی استعدادهای برتر گام بردارد، اگر چنین فضایی شکل بگیرد، دانش آموزان با استعداد بسیاری وجود دارند که با فراهم شدن فضای مناسب، رشد می کنند و اقدامات بزرگی را رقم خواهند زد.

امام جمعه گرگان با قدردانی از افتخارآفرینی دو جوان گلستانی در کسب رتبه تک رقمی کنکور تجربی، تصریح کرد: کسب این موفقیت موجب خرسندی ما شد، گلستان روزی مرکز علم بود طوری که بوعلی سینا در زمان قابوس بن وشمگیر از بلخ و بخارا به منطقه ما آمد و یکی از کتاب های خود را در منطقه ما نگارش کرد. و امیدواریم به همت جوانانی مثل شما به آن دوره پر افتخار برگردیم.

لازم به ذکر آقایان محمد تیموری ماسوله رتبه سوم  و شهریار سلیمانی رتبه ششم  کنکورتجربی را در سال ۱۳۹۹ کسب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار