گزارش تابناک خوزستان از زندگی ناگفته ی یکی از شهدای حادثه تروریستی اهواز
شهید علی لویمی از جمله شهدای ویلچری مراسم بود که بزرگی حادثه فرصت بازشناخت این شهید را فراهم  نکرد. این شهید والامقام فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۹۰۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ 21 September 2020

به گزارش تابناک خوزستان، در حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز در روز شنبه 31 شهریور ماه سال 97 هجری شمسی 23 نفر از جمله سردار شهید علی لویمی‌باقری به فیض شهادت رسیدند.

شهید علی لویمی از جمله شهدای ویلچری مراسم بود که بزرگی حادثه فرصت بازشناخت این شهید را فراهم  نکرد. این شهید والامقام فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

شهید لویمی و شهید مهدوی در جریان مبارزه با نیروهایی آمریکایی موفق به انهدام یک فروند بالگرد بل ای‌اچ-۱ سوپرکبرا آمریکا که به مرز دریایی ایران تجاوز کرده بود را ساقط کردند. بعد از آن عملیات غرور آفرین، توسط نیروهای آمریکایی در خلیج همیشه فارس اسیر می‌شوند.

در جریان این عملیات و اسارت، شهید مهدوی به دلیل شدت شکنجه های آمریکایی ها از جمله فروکردن میخ در جمجمه و ریختن ماده شوینده با قیف به دهان به فیض شهادت می رسد و بقیه از جمله شهید لویمی پس ازشش روز اسارت و تحمل شکنجه و رسیدن به مقام جانبازی در عمان تحویل مقامات ایرانی می شوند.

 برای بررسی ابعاد زندگی این شهید والا مقام، گفت و گوی را با دوست این شهید والا مقام در اهواز ترتیب دادیم. محمود مهدوی فر دوست و همسایه این شهید والا مقام درباره این این شهید بیان داشت: شهید لویمی یکی از شهدای شاخصی است که باید به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: شهرک الهیه اهواز باهم همسایه و دوست بودیم. این شهرک اهواز که راه اندازی شد مسجد و نمازخانه نداشت. شهید لویمی برای مساله خیلی پیگیر بود و همان ابتدا توانستیم یک اتاق از حوزه بسیج شهری شهرک را برای ایجاد یک پایگاه معنوی شهرک از بسیج بگیریم.

این دوست شهید گفت: شهید لویمی برای راه اندازی مسجد شهرک تلاش های زیادی کرد و یک روز که فرمانده سپاه خوزستان برای بازدید به شهرک آمده بود از ایشان درخواست کردیم که برای شهرک یک مسجد بسازند. با مساعدت ایشان و تلاش‌های سردار شهید لویمی مسجد راه اندازی شد.

وی بیان داشت: شهید لویمی پای ثابت نماز و پاتوق مومنانه شهرک بود. بواسطه جنایتی که آمریکای ها در حق این شهید کرده بودند واقعا زندگی برای ایشان سخت شده بود. آمریکای ها تفنگ را در کشاله ران شهید قرار داده بود و حین شلیک تاب داده بودند و یک سوارخ عمیقی در کشاله ران ایشان ایجاد شده بود. زانوی شهید را با شوکر برقی از کار انداخته بودند.

مهدوی دوست شهید لویمی ادامه داد: بواسطه شکنجه های جسمی آمریکایی ها از جمله ریختن ماده شوینده به دهان شهید لویمی، ریه های شهید از بین رفته بود و تقریبا هر سال دوالی سه ماه فقط بستری بودند. ما که در بیمارستان بقای کار می کردیم مرتب ایشان را در بیمارستان عیادت می کردیم.

وی اظهار داشت: خوزستان به خاطر گردوخاک و هوای آلوده ای که داشت برای ایشان غیرقابل تحمل بود ولی ایشان به خوزستان تعصب داشت. یکبار تو بیمارستان خیلی وضعیت تنفسی ایشان بد شد. سردار تنگسیری فرمانده فعلی نیروی دریای سپاه سریع خودش وارد شد و شهید لویمی را تهران برای مداوا فرستاد.

این همسایه شهید لویمی گفت: یادم است یک روز در منزل حالش بسیار بد می شود و که همسایه ها سریع کمک می کنند و با اورژانس به بیمارستان رساندیم.

وی درباره روز حادثه 31 شهریور 97 گفت: شهید لویمی از همان سال 66 ویلچری بود. آن روز حتی قرار بود محضرخانه تا سند خانه اش را بزند. یکی از بچه های بسیج باهاش هماهنگ می کند و برای شهید لویمی لباس بسیجی می آورد و با تاکسی سرویس به محل رژه می روند.

این دوست شهید ادامه داد: متاسفانه در روز 31 شهریور دشمنان اسلام انقلاب شهید لویمی و منجزی را که روی ویلچر بودند به شهادت می رسانند.

____________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار