کد خبر: ۹۰۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 21 September 2020

 

  • ناگفته‌های فرمانده دوران دفاع‌مقدس از سرداران حماسه‌ساز گیلانی/ رزمندگان مبارزه با دشمن را "تکلیف الهی" می‌دانستند

گروه استان‌ها- سردار مهدی کاظمی‌پور یکی از فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس از خاطرات همرزمان شهید خود می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، دفاع مقدس یکى از درخشان‌ترین صحنه‌هاى نقش‌آفرینى ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته‌هاى بسیارى دارد که لازم است بیان شود تا نسل‌هاى آینده با ایثار و فداکارى ملت ایران، رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس خدمت یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس که همرزم بسیاری از سرداران شهید به‌ویژه شهید بامروت، شهید بیگلو، شهید قلی‌پور و سردار شهید همدانی بوده رسیدیم.

سردار مهدی کاظمی‌پور از نخستین روزهای جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرد و فرمانده گروهان عملیات بیت‌المقدس، فرمانده رسته عملیات فتح‌المبین و فرمانده گردان در عملیات‌های کربلای 2، والفجر6 و کربلای 5 بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به رهبری  داهیانه و تفکر امام(ره) در دوران دفاع مقدس که موجب کسب موفقیت‌های بزرگ شد اظهار داشت: رزمندگان اسلام با توجه به آمادگی قلبی و جسمی که داشتند سخنان امام(ره) را با دل و جان پذیرفتند و مبارزه با دشمن را یک تکلیف الهی می‌دانستند و برای بیرون کردن متجاوزان عازم جبهه‌ها شدند‌.

سردار مهدی کاظمی‌پور با بیان اینکه امام(ره) تفکر دفاع مردمی را به جامعه ارائه داد تصریح کرد: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، تشکیلات، گردان‌های مردمی، دفاع و تاکتیک‌های مردمی برای مقابله با دشمن شکل گرفت و این تفکر در بین کشورهای جهان به عنوان یک تفکر جدید در حوزه دفاع از کشور مطرح شد.

وی با اشاره به نقش رزمندگان گیلانی در عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رزمندگان گیلانی و شهدای بزرگواری همچون شهید با مروت، شهید قلی‌پور، شهید بیگلو، رضوانخواه، قبادی و سایر شهدایی که در این نبرد و حماسه‌های بزرگ دوران دفاع مقدس حضور داشتند به چیزی جز پیروزی اسلام ناب محمدی نمی‌اندیشیدند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید بامروت با سن و سال بسیار کم در عرصه نبرد حضور پیدا کرد گفت: ایشان جوانی بسیار رشید، رزمنده‌ای دلاور و قاری قرآن بود و نقش مهمی در حوزه پشتیبانی از دفاع مقدس و تشویق جوانان برای حضور در منطقه ایفا کرد البته خودش هم مرد عمل بود.

سردار کاظمی‌پور با یادآوری خاطره‌ای از دانشکده نظامی گفت: به‌یاد دارم هیئتی از کره شمالی، چین و پاکستان و چند کشور دیگر در یکی از دانشکده‌های نظامی ما حضور پیدا کرده بودند و از ما راجع به چگونگی عبور رزمندگان اسلام از رودخانه اروند می‌پرسیدند؛ این رود حدود یک کیلومتر عرض و جزر و مد هم دارد.

وی افزود: در طول جنگ جهانی اول و دوم، هیچ یگان نظامی موفق به عبور از این وسعت عرض رودخانه نشده اما ما می‌دیدیم که هیئت خارجی همچنان به‌دنبال جواب بودند که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس چگونه از این رودخانه وحشی عبور کردند، ما در جواب به آنان گفتیم که عبور از این رودخانه یک معجزه الهی و حاصل تبعیت از فرمان امام(ره) بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اعتقاد قلبی رزمندگان اسلام به معجزات الهی سبب شد تا از موانع بزرگی در عملیات‌ها عبور کنند افزود: صدور پیام‌ انقلاب به جهان یکی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است؛ بسیاری از کشورها از آمریکا وحشت داشتند اما امروز دیگر شاهد آن وحشت نیستیم و این یادآور همان جمله امام(ره) است که فرمودند ما ابهت ابرقدرت‌ها را شکستیم.

سردار کاظمی‌پور با اشاره به نقش شهدای گیلانی در عملیات‌ها و نقش‌آفرینی گیلانیان در مبارزه با گروهک‌های منافق تصریح کرد: شهید قلی‌پور یکی از شهدایی است که نقش مهمی در تامین امنیت استان گیلان و مبارزه با گروهک‌ منافق ایفا کرد و بسیاری از رزمندگان نیز او را دوست داشتند و نسبت به دستوراتش، اطاعت‌پذیری عجیبی داشتند.

وی به نقش مهم شهید بیگلو در آموزش نظامی رزمندگان شمال کشور اشاره کرد و بیان داشت: حدود 70 تا 80 درصد پاسداران گیلان، مازندران و گلستان توسط ایشان آموزش می‌دیدند از جمله بنده که شاگرد ایشان بودم البته شهید بیگلو بنیانگذار آموزش بسیج در کانون جوانان رشت هم بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در آغاز جنگ تحمیلی، بسیاری از رزمندگان با وجود اینکه می‌دانستند ما مهمات و امکانات لازم برای ایستادگی مقابل دشمن را نداریم ولی باز به تکلیف الهی خود عمل کردند تا متجاوزان را از کشور بیرون کرده و پیروزی اسلام را رقم بزنند که این نیز از دستاوردهای دفاع مقدس است.

سردار کاظمی‌پور با اشاره به ورود سردار شهید حسین همدانی به لشکر قدس گیلان خاطرنشان کرد: ایشان یکی از فرماندهانی بود که بسیاری از قرارگاه‌ها صد درصد از او حساب می‌بردند؛ زمانی‌که ایشان به لشکر قدس گیلان آمد همه افتخار می‌کردیم، بنده بارها دیدم که ایشان چند شب قبل از عملیات در نماز شب گریه می‌کرد که نشان از زهد، تقوا و بزرگی ایشان دارد.

وی شجاعت و شهامت را از ویژگی‌های شخصیتی بارز سردار شهید همدانی عنوان کرد و افزود: سردار همدانی مرد عمل بود، قبل از اینکه به سوریه برود همیشه ناراحت بود و می‌گفت "دوستانم شهید شدند و من جاماندم" اما بنده به او دلگرمی می‌دادم و می‌گفتم خداوند شما را برای اسلام حفظ کرده است تا اینکه خداوند شهادت را نصیب او کرد.

سردار کاظمی‌پور با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی مدت زیادی فرمانده لشکر ثارالله بود و این نشان می‌دهد که ایشان نیز واقعاً مرد عمل بود عنوان کرد: سردار سلیمانی مردم عرب را به‌خوبی می‌شناخت و در هنگام خطر نخستین فردی بود که در خط مقدم حضور موثر داشت.

وی اثبات کارآمدی دین اسلام و رهبری داهیانه امام(ره) را از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: سخنان امام برای رزمندگان تکلیف بود؛ در عملیات کربلای 4 با مشکلاتی روبه‌رو شده بودیم که نتوانستیم دستاورد خاصی داشته باشیم لذا رزمندگان قرار بود به مرخصی بروند که در همان زمان از دفتر امام(ره) پیام دادند ایشان فرمان داده بلافاصله عملیات کنید.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: بنده به‌همراه سردار هامون محمدی و دیگر فرماندهان بلافاصله پیام امام(ره) را به رزمندگان رساندیم و به آنان گفتیم که هیچ اجباری نیست می‌توانید برگه مرخصی‌تان را دریافت کرده و بروید اما آن روز 99 درصد رزمندگان برگه مرخصی‌شان را پس دادند و آماده دفاع از اسلام و حضور در عملیات شدند.

سردار کاظمی‌پور با اشاره به آغاز عملیات کربلای 5  تصریح کرد: پس از ابلاغ فرمان امام(ره) عملیات کربلای 5 آغاز شد و در این عملیات، پیروزی بزرگی نصیب گیلانی‌ها و رزمندگان اسلام شد؛ عملیاتی که با دستور امام(ره) آغاز شده بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خطاب به جوانان گفت: امروز دشمن در عرصه جنگ روانی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند لذا جوانان باید با هوشیاری فریب تبلیغات دروغین دشمن را نخورند و حقایق را تنها از بیان رهبر معظم انقلاب بشنوند البته قرآن کریم نیز می‌فرماید دشمن زمانی دست از سر شما برمی‌دارد که دست از دین‌تان بکشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار