حجت الاسلام مدبر گفت:با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد قداست سرمایه های دوران دفاع مقدس که شهدا هستند شکسته شود، تصریح کرد: نباید آن دوران پرافتخار که می تواند برای ما الگو و سرمایه ای برای آینده باشد، توسط برخی افراد قداست شکنی شود.
کد خبر: ۹۰۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 19 September 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز آخر ماه محرم و آغاز ماه صفر گفت: در روزگاری هستیم که بلاها فراوان بوده و باید با پرداخت صدقه، کمک به نیازمندان، فقرا و گره گشایی از مشکلات مومنان، افراد نیازمند را فراموش نکنیم؛ آن چنان که بزرگان دین فرموده اند صدقه رفع بلا است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای نظام اسلامی، افزود: 40 سال از آن روزگار همدلی، صفا و صمیمت، ایثار و فداکارها گذشت و امیدداریم با توفیق خداوند ادامه دهنده راه، آرمان ها و اهداف شهدا باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه شهدا از عزیزترین سرمایه خود که جانشان است، گذشتند تا مردم در آسایش و آرامش زندگی کنند، تاکید کرد: این فداکاری ها را نباید فراموش کرد بلکه باید برای تحقق اهداف نظام تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در تاریخ هر کشور حوادثی اتفاق می افتد که نقطه های عطف تاریخ ملت هستند، عنوان کرد: این نقاط عطف در تاریخ، فرهنگ و تربیت ملت تاثیرگذار هستند.

 

وی با اشاره به تاثیر هشت سال دفاع مقدس از جهات مختلف حماسی، عرفانی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی خاطرنشان کرد: تاریخ مردم ایران را می توان به حوادث پیش از دفاع مقدس و بعد از آن تقسیم کرد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه آن کسانی که در ابتدای جنگ متولد شدند اکنون 40 سال دارند و افرادی که در سال آخر دفاع مقدس متولد شدند نیز 32 ساله هستند، بیان کرد: کسانی که زیر این سن عمر دارند، دوران جنگ را ندیده و این وظیفه رزمندگان دفاع مقدس را سنگین می کند تا رویدادهای آن دوران را به نسل جوان منتقل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه که ایران اسلامی آغازگر جنگ نبود بلکه تنها از خود دفاع کرد، تصریح کرد: ما با کسی جنگ نداشتیم و تازه انقلاب کرده و در فکر آبادانی کشورمان بودیم.

 

حجت الاسلام مدبر ایثار، فداکاری، جهاد، شهادت، راز و نیاز، نمازشب، گریه و توسل را از ویژگی های دوران درخشان دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: ذره ذره خاک جبهه ها مقدس بوده و نباید نگذاریم قداست آن دوران بشکند.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد قداست سرمایه های دوران دفاع مقدس که شهدا هستند شکسته شود، تصریح کرد: نباید آن دوران پرافتخار که می تواند برای ما الگو و سرمایه ای برای آینده باشد، توسط برخی افراد قداست شکنی شود.

 

به گفته وی شهدا می توانند برای جوانان الگو باشند اما اگر قداست آنها بکشند دیگر نمی توان از آن به عنوان الگو برای نسل های آینده بهره برد.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات گزارش هایی از برخی امور که قداست شکنی شهدا را به همراه دارد شنیده می شود، تاکید کرد: باید مراقب باشیم از شهدای گمنام شهرمان قداست شکنی نشود.

 

حجت الاسلام مدبر از مسئولان شهرستان خواست تا نسبت به تشکیل یک هیئت امنا متشکل از فرماندار، رئیس بنیاد شهید و برخی معتمدان محلی برای مزار شهدای گمنام شهرستان جهرم هر چه سریع تر اقدام کرده تا امنیت این مکان تامین شده و دیگر شاهد برخی حرکات بسیار زشت و زننده در کنار قبور این سرمایه های عظیم نظام نباشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا تشکر و قدردانی از واسطه های نعمت را بیازمویم و آن را تبدیل به یک فرهنگ کنیم، گفت: از یک جهت هر نعمتی به ما می رسد در این عالم از خدا است و ما مدیون خدا هستیم و باید بابت این نعمت ها شکر گذار باشیم نیاز به آموزش ندارد اما خداوند می فرماید اگر از واسطه های نعمت من قدردانی نکنید، تشکر نسبت به خود را قبول نمی کنم.

 

وی ادامه داد: هر خدمت و کاری انجام می شود که احساس می کنیم لطف برای ما شده هر چند از نگاه ما وظیفه بوده است باید از آن قدردانی شود.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه باید از مسئولانی که برای ما زحمت می کشند فارغ از خط و خطوط سیاسی قدردانی کرد چرا که این قدردانی ها سبب تشویق برای خدمت مطلوب تر و بیشتر می شود.

 

وی از مجموعه شهرداری که بنا دارد در اقدام خود نصف معابر عمومی شهر را روکش آسفالت کند، قدردانی کرد و گفت: شهرداری قرار است حدود 500 هزار متر مربع از خیابان های شهر جهرم را به وسیله آسفالت پلیمری روکش و ترمیم کند که اگر این کار را انجام دهد کار بزر گی است.

 

حجت الاسلام مدبر همچنین گلایه ای هم از مسئولان شهرداری جهرم داشت و اظهار کرد: گاهی اوقات تا چند ماه حقوق کارگران شهرداری عقب می افتد که کار درستی نیست و این نقیصه باید هر چه سریعتر برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار