کد خبر: ۹۰۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ 18 September 2020

 

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه وزیر آموزش‌وپرورش با عذرخواهی از مردم استان گیلان و شهرستان آستارا نسبت به اصلاح این اشتباه اقدام کند، گفت: طبق تقسیمات کشوری گردنه حیران به استان گیلان تعلق دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش از مردم گیلان عذرخواهی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با انتقاد از بی‌بندوباری‌های فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی کشور باوجود شورای عالی فضای مجازی بلاتکلیف رهاشده و کودکان ۶ الی هفت سال هم به آن دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها در انجام دستورات الهی سلیقه‌ای رفتار می‌کنند، تصریح کرد: برخی‌ها نماز و روزه می‌گیرند، اما از پرداخت خمس و زکات امتناع می‌ورزند و این اقدام آن‌ها رفتار سلیقه‌ای با دین است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به ورود کاروان اسرای کربلا به شام در یک صفر سال ۶۱ هجری قمری خاطرنشان کرد؛ طبق بیانات امام سجاد (ع) مصیبت شام از دیگر مصیبت‌ها برای خاندان امام حسین (ع) بسیار سخت بود.

حافظ‌نیا با اشاره به نگرانی‌های مقام معظم رهبری از اجرای سند ۲۰۳۰ در گوشه و کنار کشور متذکر شد: سند ۲۰۳۰ دروازه استثمار نو علیه شاخص‌های انقلابی بوده و دانش‌آموزانی که با سند ۲۰۳۰ تربیت می‌شوند خلق‌وخوی غربی‌ها را به خود می‌گیرند.‌

امام‌‌جمعه آستارا با بیان اینکه برخی‌ها اجرای سند ۲۰۳۰ را برای خود افتخار می‌دانند و کسی که اجرای آن را برای خود افتخار می‌داند دل‌باخته غربی‌ها است گفت: آموزش‌وپرورش موظف است جلوی اجرای سند ۲۰۳۰ را در پیش‌دبستانی‌ها، ابتدایی و دیگر مقاطع تحصیلی بگیرد.‌

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است با دست‌کاری کتب درسی جنگ قومی‌و‌قبیله‌ای را بیندازد، افزود: طبق قانون نظام جمهوری اسلامی تقسیمات کشوری صورت گرفته و کسی حق اعتراض به تقسیمات کشوری را ندارد و طبق قانون اساسی گردنه حیران تا تونل به استان گیلان تعلق دارد.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش‌وپرورش با عذرخواهی از مردم استان گیلان و شهرستان آستارا نسبت به اصلاح این اشتباه اقدام کند، چراکه احساسات مردم آستارا و گیلان جریحه‌دار شده است، گفت: نسبت دادن گردنه حیران گیلان به استان اردبیل در فصل پنج کتاب حسابان پایه دوازدهم اشتباه بزرگی است که معذرت‌خواهی و اصلاح اشتباه جبران می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار