با حضور معاون وزیر
عملیات اجرایی ساخت و تعریض جاده خوی - سلماس در قالب کریدور شمال به جنوب در غرب کشور و در محدوده شهرستان خوی از سرگرفته شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 05 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اجرای این طرح در محدوده چند روستای خوی در محور ارتباطی خوی به سلماس با وجود معارض و اراضی کشاورزی و جاده روستایی از یکسال قبل با مشکلاتی مواجه شده و عملیات اجرایی آنرا متوقف شده بود که با تلاش حوزه قضایی و همکاری اعضای شورای اسلامی 4 روستای شعبانلو ،توکلک، قوروق و امام کندی و همراهی مردم با اهدای بخشی از اراضی و باغات خود عملیات اجرایی آن دوباره از سر گرفته شد.

سلیمانی مدیر راه و شهرسازی خوی با تقدیر از همت مردم و و همکاری مقامات قضایی شهرستان گفت: با رفع موانع ، کار آسفالت و زیرسازی 9 کیلومتر باقیمانده از این محورتا سلماس آغاز شده است.

وی طول کریدور شمال - جنوب در غرب کشور ودر محدوده شهرستان خوی از ایواوغلی تا سلماس را 50 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: 12 کیلومتر باقمیانده این کریدور در محدوده خوی تا پایان امسال تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.

سلیمانی افزود: برای تکمیل این طرحها بیش از 400 میلیارد ریال اعتبارنیاز است که 270 میلیارد ریال آن طلب پیمانکاران مجری این محور است.

خادمی معاون وزیر راه و شهر سازی مسئول ساخت توسعه وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما کریدور شمال به جنوب در غرب کشور رایک کریدور بسیار مهم درتوسعه ترانزیت دانست و افزود: این کریدور بطول 1 هزار 500 کیلومتر از سراسر استان آذربایجان غربی عبور میکند و بازرگان را به بندر امام خمینی متصل می کند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر در بخشهای مختلف این کریدور در غرب کشور از جمله آذربایجان غربی طرحهای توسعه و تعریض محورهای ارتباطی در دست اجراست.

وی مهمترین هدف ساخت این کریدور را اتصال بندر امام خمینی به مرز بازرگان از نزدیکترین مسیر و برخورداری استانهای مختلف غرب کشوراز خدمات این کریدوربزرگراهی اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار