صرفنظر از اینکه مدیران آموزش وپرورش هرگز نمی توانند با بخشنامه و دستوری عمل کردن سلامت فرزندان مردم را تامین نمایند،اما از همین حالا دم خروس ناهماهنگی ها و بی توجهی مسئولین آموزش وپرورش با ستاد کرونا و متولی اصلی این امر یعنی دانشگاه علوم پزشکی بیرون زده است واین می تواند زنگ خطری جدی برای سلامت فرزندان مردم قلمدادشود .
کد خبر: ۸۹۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷ 04 September 2020

تابناک ایلام::ماههاست که شیوع ویروس ناشناخته ای به نام کرونا تمامی ساختارهای اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی ،آموزشی وحتی سیاسی جهان را دستخوش تغییرات جدی نموده است . حوزه آموزشی ملموس ترین بخشی است که در کشور ما از این ویروس متاثر شده است .

تقریبا ماه پایانی سال گذشته بود که شیوع کرونا تحصیل و آموزش را در تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی کشور را به تعطیلی کشانید ،درست پس از هفت ماه از این اتفاق برای سیستم آموزشی کشور ،بدون کمترین دستاوردی در کنترل یا تضعیف این ویروس ،قرار است مدارس کشور درشنبه هفته جاری بازگشایی شوند.

درحالیکه که هنوز سیستم درمانی وبهداشتی کشور نتوانسته است به راهکار علمی مناسبی برای درمان ویا پیگشیری قابل ملاحظه این ویروس برسد واز سویی بدلیل وضعیت حاکم بر مدارس کشور و از سویی غیر قابل کنترل بودن دانش آموزان،این نگرانی در اولیاء بوجود آمده است که بازگشایی مدارس می تواند سلامت فرزندانشان را به مخاطره اندازد .

این درحالیست که وزیر آموزش وپرورش در دستورالعملی با ادعای هماهنگی با ستاد کرونا از 15شهریور می خواهد به هر قیمتی که شده است ،زنگ آغاز مدارس را به صدا درآورد ،زنگی که می تواند برای بسیاری از خانواده ها ،ناقوس نابودی سلامت فرزندانشان تعبیر شود .

در استان ایلام نیز که ماههاست مردمانش بدلیل روند صعودی  شیوع کرونا ومرگ ومیر ناشی از آن در دلهره ونگرانی روزگارشان را سپری می کنند ، به تبعیت از سیستم یکپارچه آموزش وپرورش کشورباید  از روز شنبه در سایه نگرانی های فزاینده ناشی از این اقدام وزارت آموزش وپرورش فرزندانشان را راهی مدارسی نمایند که به هیچ وجه از شرایط لازم برای رعایت دستور العمل های ابلاغی برخوردار نیستند.

در حالی مدیر کل آموزش وپرورش استان ایلام از هماهنگی با ستاد کرونا سخن به میان آورده ومدعی است که بازگشایی مدارس منطبق با نظریه ستاد استانی کرونا وبراساس وضعیتهای  قرمز ،نارنجی ،زرد وسفید صورت خواهد گرفت که یک روز مانده به آغاز فعالیت رسمی مدارس در استان ،ناهماهنگی ها در این خصوص ظهور وبروز نموده است .

 صرفنظر از اینکه مدیران آموزش وپرورش هرگز نمی توانند با بخشنامه و دستوری عمل کردن سلامت فرزندان مردم را تامین نمایند،اما از همین حالا دم خروس ناهماهنگی ها و بی توجهی مسئولین آموزش وپرورش با ستاد کرونا و متولی اصلی این امر یعنی دانشگاه علوم پزشکی بیرون زده است واین می تواند زنگ خطری جدی برای سلامت فرزندان مردم قلمدادشود .

اگر همانگونه که در اطلاعیه بازگشایی مدارس و سخنان مدیرکل آموزش وپرورش استان آمده است  ،وضعیت اعلام شده از سوی ستاد کرونا باشد مبنای فعالیت مدارس قرار می گیرد ،پس بنابراین از روز شنبه نباید مدارس شهرستان های ایلام ،دهلران ،آبدانان ومهران بازگشایی شود و آموزش حضوری در این شهرستان ها منتفی است .

چراکه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان درستاد کرونا گفته است :وضعیت شهرستان های ایلام، دهلران، آبدانان و مهران نیز در موقعیت نارنجی قرار دارد.تا کنون محدودیت های مناطق قرمز و نارنجی بصورت یکسان در نظر گرفته شده است

از اینرو لازم است مسئولین آموزش وپرورش در عمل به اطلاعیه صادره از حضور دانش آموزان این شهرستان ها در مدرسه ممانعت به عمل آورده و از سویی نیز با توجه به وضعیت مدارس دیگر شهرستان هایی که وضعیت کرونا در آنها زرد اعلام شده ،تمهیدات لازم برای گروه بندی و کاهش زمان حضور دانش آموزان اندیشیده شود .

بدیهی است بی توجهی آموزش و پرورش استان به این موضوع مهم واز سویی برخورد سرد مدیر کل این دستگاه به دغدغه های رسانه ها که از دغدغه مردم منبعث شده است و همچنین عدم ورود جدی و تحکم ستاد استانی مقابله با کرونا با مقوله بازگشایی مدارس زمینه ساز شکل گیری بحرانی عمیق برای استان خواهد شد .

البته تا اینجای کار مسلم است که مردم حتی به قیمت ضربه به آموزش فرزندانشان هرگز حاضر به همراهی با سیستمی نخواهند بود که قربان نمودن دسته های گل مردم را بهای آزمایش های مدیریتی خود قرار داده اند .

بیشتر بخوانید

دوشهرستان استان ایلام در وضعیت قرمز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار