مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی،
پیش بینی می شود ۱۰۲ هزار تن گوشت مرغ در اذربایجان غربی تولید شود .
کد خبر: ۸۹۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ 03 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ،تولید ۱۰۲ هزار تن گوشت مرغ در استان پیش‌بینی شده است.

یحیی خلیلی  در جلسه بررسی راهکارهای ثبت دقیق اطلاعات طیور ورودی به کشتارگاه‌های استان  افزود: امسال در شرایط فعلی، تولید ۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی مرغ مادر در هر دوره در استان برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی شده ‌است

وی گفت : سه میلیون و ۸۰۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه میانگین جوجه‌ریزی گوشتی استان در مرغداری‌هاست که در حد مطلوبی قرار دارد

رضا یوسفی رضایی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در این جلسه به مزیت‌های اجرای سامانه "سماصط" اشاره کرد و گفت: در این سامانه همه حلقه‌های تولید و کاربران به هم متصل و هر فعالیتی در سامانه قابل ردیابی و پیگیری است.

وی بیان کرد: وضعیت تخلیه واحد و خروج مرغ دوره، قبل از پنجره واحد کشاورزی جهت صدور مجوز جوجه‌ریزی در سامانه "سماصط" الزامی باید شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: اداره کل دامپزشکی نیز باید به منظور پوشش صدرصدی صدور گواهی بهداشتی حمل مرغ کشتاری و ثبت کشتار در کشتارگاه‌ها بر اساس گواهی بهداشتی حمل اقدامات لازم در کشتارگاه‌ها را اعمال کند.

رضایی تاکید کرد: توزیع و عرضه بهداشتی گوشت مرغ به دست مصرف‌کننده هدف اصلی ماست که با تداوم تولید، بسترهای رونق صادرات محصولات طیور در استان فراهم می‌شود.

وی افزایش قیمت نهاده‌ها و کاهش نقدینگی مرغداران و قیمت پایین جوجه یکروزه گوشتی را از جمله مشکلات موجود صنعت مرغداری استان عنوان کرد که باید برنامه‌ریزی منسجمی برای حمایت و پایداری تولید این واحدها انجام گیرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار