جعفر جندقی:
به گزارش تابناک سمنان: جعفر جندقی معاون دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان با بیان اینکه هم اکنون سمنان در وضعیت نارنجی از بابت شیوع کرونا قرار دارد، گفت: مردم باید پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۹۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 03 September 2020

شعار هر خانه یک حسینیه به معنای برگزاری مراسم عمومی نیست - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

معاون دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان ظهر پنج شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، توضیح داد: اکنون شهرستان سمنان از نظر رنگ‌بندی شیوع کرونا ویروس در وضعیت نارنجی، گرمسار، مهدی‌شهر و دامغان در وضعیت قرمز و آرادان و سرخه در وضعیت سفید قرار دارند.

جعفر جندقی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته از ۹ هزار نفر افراد مشکوک به کرونا ویروس آزمایش در مراکز درمانی تحت مدیریت دانشگاه اخذ و از این تعداد آزمایش ۲ هزار و ۱۳۷ نفر مثبت اعلام شد، بیان کرد: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف در مقابله با شیوع کرونا ویروس بسیار تأثیر گذار و اثربخش است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها از رویه‌های مثبت برای جلوگیری از شیوع و انتقال کرونا ویروس در جامعه است، ابراز کرد: مردم به اصل فاصله گذاری اجتماعی در داخل خانه هم توجه داشته باشند و این‌طور تفسیر نشود که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها برای محل کار و… است.

مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست با بیان اینکه مکان‌هایی برای اسکان اضطراری مردم استان در صورت حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته شده که با رویه کارشناسی باید برای تجهیز این اماکن به صورت تخصصی اقدام کرد، گفت: ۹۸ سوله در نقاط مختلف استان برای اسکان اضطراری وجود دارد که با توجه به ماهیت بلایای طبیعی احتمالی، با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه، برای تجهیز این سوله‌ها اقدام می‌شود.

وی درباره ضرورت‌های مقابله با بحران‌های احتمالی در سطح استان سمنان، افزود: برنامه‌های پدافند غیرعامل در جانمایی و تعیین مکان برای اسکان اضطراری دارای اهمیت است و با رویه‌های کاربردی می‌توان در بروز بحران‌ها بعد از بلایای طبیعی احتمالی جلوگیری کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار