در راستای حمایت از زارعان گندم
کار خرید تضمینی گندم تا پایان شهریورماه همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 02 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت گندم از سطح مزارع استان با خرید بیش از ۲۸۸ هزار تن گندم به پایان رسیده ‌است، ولی کار خرید تضمینی تا پایان شهریور ماه همچنان ادامه دارد.

جلیلی گفت: امسال ۳۸۰ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافته است که از این مقدر ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده‌ است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در شرایط مطلوب در حدود ۵۱۴ هزار تن گندم مازاد برمصرف گندم‌کاران از سوی مراکز خرید دولتی خریداری شود.

 رسول جلیلی ر با بیان اینکه تاکنون ۷۴ درصد از بهای گندم خریداری شده از زارعان استان پرداخت شده ‌است اظهار داشت: ۵۴۳ میلیارد تومان از کل مبلغ ۷۲۷ میلیارد تومان ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان تاکنون به حساب آنها واریز شده و مابقی نیز در مرحله پرداخت است.

وی با بیان اینکه در زمینه خرید بذر نیز ۱۴ هزار و ۲۰۰ تن تاکنون از هفت شرکت تولید و فراوری بذر مستقر در سطح استان خریداری شده‌ است، افزود: خرید بذر همچنان ادامه دارد و برنامه ابلاغی خرید ۲۳ هزار تن بذر برای سال جاری ابلاغ شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با تاکید بر تحویل به موقع گندم مازاد کشاورزان به مراکز خرید اضافه کرد: میزان خرید این محصول در سال زراعی جاری نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۱۴ درصد کاهش یافته که علت آن کاهش بارندگی‌ها و بالا بودن قیمت علوفه دامی است.

جلیلی با اشاره به فعالیت ۶۴ مرکز خرید گندم در استان بیان کرد: تاکنون میزان خرید توافقی انجام گرفته با کارخانه‌های آرد و صنایع غذایی هم در حدود چهار هزار و ۶۷۸ تن بوده است.

وی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار