در پی تامین نشدن اعتبارات
با گذشت بیش از یک سال از آبگیری سد کرم آباد با حضور رئیس جمهور، پرداخت نشدن اعتبارات و بدهی به پیمانکاران این طرح عظیم را بی ثمر کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 02 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سد کرم آباد شهرستان پلدشت، در اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور رییس جمهور به مرحله آبگیری رسید اما پس از گذشت بیش از یک سال حتی یک متر مکعب آب از این سد رها نشده است.

این سد در خارج از بستر رودخانه احداث شده و ظرفیت تنظیمی آن 57 میلیون مترمکعب است و برای احداث آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

صفری فرماندار شهرستان پلدشت علت اصلی عدم آبگیری سد کرم آباد را نواقص موجود در خطوط انتقال آب ارس به پشت سد و به پایان نرسیدن عملیات ایستگاههای پمپاژ و بدهی به پیمانکاران می داند.

با بهره برداری کامل از این سد 19 هزار و 200 هکتار از اراضی بایر، دیم و ملی شهرستانهای پلدشت و شوط به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده و برای بیش از 10 هزار نفر زمینه شغلی فراهم خواهد شد.

کارشناسان می گویند با آبگیری سدکرم آباد و زیر کشت رفتن اراضی پایین دست آن حدود 250 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ظرفیت تولید کشور اضافه خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار