دکتر منوچهر کرمی با بیان اینکه آمار ابتلا به کرونا در همدان سیر نزولی داشته و به ثبات رسیده است، تصریح کرد: با این حال هنوز مشکلات بسیار زیادی گریبان گیر ما است و نباید بگوییم کرونا تمام شده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 01 September 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر وضعیت هیچ یک از شهرستان‌های استان همدان از نظر شیوع کرونا سفید نیست.

به گزارش فارس، دکتر کرمی اظهار داشت: در مجموع وضعیت استان همدان از نظر شیوع کرونا زرد است و هرگونه عادی انگاری شرایط می‌تواند روز‌های سختی را برایمان رقم بزند.

وی با بیان اینکه آمار ابتلا به کرونا در همدان سیر نزولی داشته و به ثبات رسیده است، تصریح کرد: با این حال هنوز مشکلات بسیار زیادی گریبان گیر ما است و نباید بگوییم کرونا تمام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه هرگونه مسافرت، ایجاد تجمع، دورهمی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نقش قابل توجهی در افزایش موارد مبتلایان دارد، گفت: افرادی که در روز‌های گذشته بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی راهی سفر شدند بدون شک تا دوهفته آینده نتایج منفی آن نمایان می‌شود.

کرمی با بیان اینکه پروتکل‌های ویژه و خاصی هم برای مدارس و سال تحصیلی جدید دانش آموز تعریف شده است، افزود: نحوه بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در آموزشگاه‌ها وابسته به شرایط هر منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته اوج بیماران بستری و موارد مثبت کرونا در استان را داشتیم، گفت: خوشبختانه در هفته گذشته شرایط مناسبی را تجربه کردیم که همگی حاصل رعایت توصیه‌های بهداشتی و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در حال حاضر تعداد بیماران تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان نسبت به ماه گذشته روند کاهشی داشته است که درصورت همکاری مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

کرمی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ دارو و واکسن موثری برای بیماری کرونا ساخته نشده، تصریح کرد: بنابراین در شرایط کنونی مطمئن‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس عمل به توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار