کد خبر: ۸۹۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 01 September 2020
عاشقان اهل عصمت و طهارت (ع) در شب سوم شهادت ابا عبدالله حسین (ع) و ۷۲ شهید کربلا در بندر مرزی آستارا به عزاداری پرداختند.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم شب سوم شهادت آن حضرت با حضور ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مساجد مختلف شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد.

 

عزاداران آستارایی در شب سوم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با کاروان اسرای کربلا همنوا شده و به سر و سینه زدند.

 

اهل تسنن آستارا نیز در شب سوم شهادت امام حسین(ع ) و شهادت امام زین العابدین(ع) با برگزاری مراسم های مختلفی به عزادای پرداخته و در سوگ شهادت سیدالشهدا(ع)، امام سجاد(ع) و یاران باوفای سردار کربلا گریستند.

 

همچنین هیئت‌های مذهبی این شهر مملو از سوگوارانی بود که غم و اندوه خود را از شهادت آن حضرت به نمایش گذارده و با حالی غمین بر سر و صورت خود می‌زدند.

 

مراسم شب سوم حضرت امام حسین(ع) که تا پاسی از شب ادامه داشت، نوای حزن انگیز مداحان حسینی که از مصائب بازماندگان سالار شهیدان، پس از شهادت آن بزرگوار و سقای لشکرش در وصف اسرای کربلا و حضرت زینب(س) سخن می گفتند، آه از نهاد عزاداران برانگیخته و فریادهای یا حسین(ع) و یا ابوالفضل عباس(ع) سوگواران را به آسمان بلند می‌کرد.

 

گفتنی است، علی رغم شیوع کرونا ویروس مردم آستارا از همه اقشار اعم از کودک، نوجوان، جوان، پیر، زن و مرد با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم شب سوم شهادت امام حسین(ع) و امام زین العابدین(ع) حضور خوبی داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار