نماینده مجلس:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: ورودی های شهر قزوین تناسبی با قدمت و تمدن آن و همچنین ظرفیت های گردشگری موجود در این کهن شهر ندارد و لازم است تا شهرداری به حل این معضل ورود پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 01 September 2020

 

 

ورودی‌های شهر قزوین تناسبی با پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری آن ندارد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، لطف الله سیاهکلی در دیدار با معاون  شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: متاسفانه با وجود پتانسیل‌های فراوان قزوین در زمینه‌های مختلف گردشگری، هنوز کهن تاریخی قزوین برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته است و مهمترین علت آن جدی نگرفتن برندسازی است.

سیاهکلی اضافه کرد: استان قزوین در زمینه آثار تاریخی،جاذبه‌های طبیعی، رشته‌های بومی صنایع‌دستی و انواع شیرینی و غذاهای سنتی دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید برای برند سازی و معرفی آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

این نماینده مجلس یکی از بهترین شیوه‌های معرفی کهن شهر قزوین را ساخت فیلم‌های مستند در حوزه اقوام و سنن قزوینی، آثار تاریخی و مذهبی، شیرینی‌ها و غذاهای سنتی، میوه‌های سردرختی عنوان کرد و از شهرداری قزوین خواست تا در شناساندن این حوزه‌ها ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت بالای تبلیغات حرفه‌ای و درست، جهت برند سازی نباید غافل شد؛ با تبلیغات مناسب در فضای مجازی می‌توان ضمن معرفی جاذبه‌های استان قزوین، مسیر جذب گردشگر و رونق اقتصاد گردشگری قزوین را هموار کرد.

سیاهکلی تصریح کرد: درقزوین محصولات شاخصی چون گیلاس، فندق، زغال اخته، آلبالو، بادام و گردو، زعفران و پسته کشت می‌شود که مواد پایه صنعت شکلات است، لذا با وجود ظرفیت بالای محصولات باغی می‌توانیم صنعت شکلات را دراستان راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه فرهنگی اضافه کرد: جوانان مستعد فراوانی در حوزه نمایش و تئاتر، خوشنویسی،فیلم سازی و بسیار رشته‌های هنری دیگر وجود دارد که با سرمایه گذاری مناسب و ایجاد زیرساخت ها و بسترهای مناسب می‌توان شهر تاریخی قزوین را با آثار فاخر آن در سطح ملی معرفی کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: در حوزه ورزش نظیر  فوتبال، والیبال  با راه اندازی کلاس‌های حرفه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی ضمن کشف استعدادهای جوان، می‌توانیم برای شهر قزوین درآمد زایی خوبی داشته باشیم.

مجموعه مدیریت شهری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها نگاه ویژه‌ای به مناطق کم برخوردار دارد  

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز در این دیدار گفت: رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به حوزه‌های  فرهنگی،اجتماعی و ورزشی مثبت بوده است.

محمد درافشانی افزود: مدیریت شهری قزوین با تمام توان در راستای توسعه متوازن خدمات و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان شهروندان تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه محور برنامه‌های شهرداری قزوین فرهنگ سازی و ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت حس تعلق در شهروندان است،اضافه کرد: سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری در طول سال همواره تلاش کرده تا در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برنامه‌های مختلفی را در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری اجرا کند.

وی رویکرد مجموعه مدیریت شهری قزوین را توسعه مراکز فرهنگی به صورت متوازان در شهر و نواحی منفصل شهری ذکر کرد و گفت: تا پایان سال چندین فرهنگسرا و سالن ورزشی در مناطق کم برخوردار شهر افتتاح و بزرگترین فرهنگسرای استان قزوین نیز در شهرک مینودر درحال ساخت است.

درافشانی با اشاره به حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از انجمن‌های هنری و سایر تشکل‌ها و انجمن فرهنگی و اجتماعی،گفت: برای آنکه شاهد اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ در سطح شهر قزوین باشیم باید تمامیدستگاه‌های فرهنگی و متولیان امر مشارکت فعال داشته باشد.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش به ساخت 2 فیلم مستند شبیه نامه (تعزیه) قزوین و قزوین نما اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم انجام شده است تا این مستندها در یکی از شبکه‌های سراسری پخش شود.

وی افزود: شهرداری قزوین آمادگی کامل جهت توسعه فرهنگی و رونق گردشگری قزوین را دارد، البته برند شدن و رونق صنعت گردشگری قزوین نیازمند همکاری و مشارکت همه متولیان امر است و بدون همدلی همه مسوولان این مهم انجام نمی‌شود.

درافشانی در ادامه به شرح برنامه‌های سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری پرداخت و گفت: مجموعه مدیریت شهری قزوین تمام توان و امکانات خود را جهت خدمات رسانی به شهروندان، ایجاد نشاط اجتماعی، امید به زندگی، توسعهفرهنگ شهروندی و رونق گردشگری به کار گرفته و امیدواریم سایر مسئولان نیز پای‌کار بیایند تا قدم‌های مثبت و گام‌های بلندتری جهت برند شدن و رسیدن کهن شهر تاریخی قزوین به جایگاه اصلی اش برداریم.

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار