معاون استاندار قم از ایجاد دهکده های تفریحی در مناطق توریستی استان مثل کهک خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی بخش کهک به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره جذب سرمایه‌گذار در کهک، بازدیدی از این بخش داشتیم که هدف از آن دیدار با مردم و بازدید از پروژه‌ها و افتتاح و کلنگ زنی برخی از طرح‌هاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه امروز یک پروژه ورزشی در سیرو کلنگ زنی شده و پروژه ورزشی دیگری در کهک به بهره‌برداری رسید، افزود: مخزن 1000 مترمکعبی ذخیره کهک از محل اعتبار شهرهای دارای تنش آبی که در ایام پیک تابستان به مشکل برمی‌خوردند کلنگ زنی شد و متولیان قول دادند تا دهه فجر این پروژه را به بهره‌برداری برسانند.

وی تصریح کرد: بازدیدی نیز از پل خورآباد انجام شد که دو پیچ حادثه‌خیز در آن قرار دارد که با احداث پل و یک کیلومتر راه این دو پیچ اصلاح می‌شود، ضمن اینکه پروژه‌ای نیز توسط آب و فاضلاب استان انجام‌شده است که مسیر آب را در جهت اجرای پروژه‌های آب‌رسانی انحراف داده بودند.

بهشتی خاطرنشان کرد: کهک یکی از بخش‌های مهم قم در بعد کشاورزی و باغداری و گردشگری بوده و در سال‌های گذشته پروژه‌های خوبی اتفاق افتاده است و استان برنامه‌های مهمی در گردشگری دارد، توسعه گردشگری در ابتدا زیرساخت‌های خودش را می‌خواهد و خوشبختانه انتقال آب از سرشاخه دز شهر قم به کهک نیز رسیده است.

معاون استاندار قم یادآور شد: همچنین روستاهای قم از گاز بهره‌مند شدند و دو سال قبل آخرین روستایی که گاز رسانی شد وشنوه بود که در حال حاضر تمام روستاهای بخش کهک دارای گاز هستند، از طرفی اصلاح راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز در دستور کار است.

بهشتی با تأکید بر اینکه متأسفانه شاهد حوادثی در این مسیر بودیم که با اصلاح این کار، زیرساخت رفت‌وآمد به بخش تسهیل و از حوادث احتمالی جلوگیری می‌شود و هم برای سرمایه‌گذاری موجب جذابیت است، گفت: در چند سال گذشته بنیاد مسکن در ایجاد چند دهکده تفریحی اقداماتی در دستور کار قرار داده است، یکی از مواردی که مشکل اجتماعی داریم خوش‌نشینی در روستاهاست که تداخل فرهنگی و اجتماعی ایجاد می‌کند و مردم نسبت به گذشته علاقه‌مند شده‌اند در ایام آخر هفته به بخش کهک با توجه به نزدیکی قم مراجعه کنند.

معاون استاندار قم اظهار داشت: قطعاً توسعه بخش گردشگری و ایجاد دهکده‌های تفریحی و رستوران‌ها و باغ تالارهایی که ایجادشده و هم در دستور کار است و از طریق کارگروه امور زیربنایی استان مصوب می‌شود و در آینده شاهد توسعه بیشتر بخش کهک هستیم و در زمینه گردشگری و کشاورزی و باغداری اتفاقات خوبی می‌افتد و بتوانیم توسعه دهیم.

وی گفت: در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب سرمایه‌گذاری طبق مطالعاتی که انجام‌شده و طبق درخواست مردم عمده بر روی پروژه‌های گردشگری است در شهر کهک چند هتل توسط شورای شهر و شهرداری مجوز گرفته و کمیسیون ماده 5 استان به این درخواست‌ها کمک کرد.

بهشتی عنوان کرد: در بخش نیز بسیاری از پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود و یا در حال انجام است بیشتر باغ تالارهایی است به‌عنوان باغ رستوران خدمات می‌دهند، همچنین دو نقطه نیز توسط بنیاد مسکن به‌عنوان دهکده تفریحی در حال احداث است و خود سرمایه‌گذاران نیز این ایده را دارند که دهکده‌های کاملاً  تفریحی ایجاد کنند که ساکنین دائمی نداشته باشند و افراد برای احداث ویلا و باغچه از این ظرفیت استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار