جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خوی به پویش ملی ( اهدای خون ، اهدای زندگی ) پیوستند .
کد خبر: ۸۹۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 26 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
در ماه محرم ، ایام شهادت سرور و سالار آزادگان جهان ، حضرت ابا عبداله الحسین ،
و در زمانی که ویروس منحوس کرونا در کشور های جهان و کشور عزیزمان ایران نیز جولان میدهد و بیماران صعب العلاج ، هموفیلی و کرونایی نیاز بیشتری به خون و فراورده های خونی از جمله پلاسما و گلبول های سفید دارند و پویش ملی ( اهدای خون - اهدای زندگی ) در کشور در جریان است . جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خوی نیز بخاطر شرکت در این پویش ملی و تشویق مردم به اهدای خون در ماه محرم در سازمان انتقال خون حضور یافته و با اهدای خون خود در پویش ملی اهدای خون - اهدای زندگی شرکت نمودند .
در حاشیه این مراسم قربان فتح اله زاده رئیس انتقال خون خوی در نشستی صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اهم خدمات سازمان انتقال خون خوی را تشریح کرد و گفت : سازمان انتقال خون خوی تنها سازمان انتقال خون در شمال استان آذر بایجان غربی می باشد که نیاز خون و فرآورده های خونی تمامی مراکز درمانی شمال استان را در ۲۴ ساعت شبانه روز تامین می‌کند ،
وی افزود : بنابراین بایستی دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از خون های ارزشمند و فرآورده های خونی نهایت استفاده را برده و از هدر رفت و ضایع شدن آنها جلوگیری نماییم .
رییس انتقال خون خوی با اعلام اینکه؛ فرآورده‌های خونی CP، RBC و FFP از مهمترین فرآورده های تولید شده در این پایگاه می‌باشد، گفت : فراورده خونی CP در این مرکز تولید و در اختیار بیماران هموفیلی در سراسر استان و شهرهای همجوار قرار می‌گیرد.

فتح اله زاده در قسمتی از سخنان خود در باره شرایط سنی اهداکنندگان خون گفت : سن اهدا کنندگان محترم خون بین ۱۸ تا ۶۰ سال و حداقل وزن ۵۰ کیلو گرم می باشد و ارائه کارت ملی برای اهدای خون اجباری است و با توجه به حساسیت موضوع تزریق خون به بیماران که باید سالم ترین خون باشد کسانی که حجامت ، خالکوبی ، طب سوزنی ، زالو درمانی و یا تزریق مواد مخدر داشته باشند به مدت یک سال نمی توانند خون اهدا نمایند .

رییس انتقال خون خون تاکید کرد : در ایام ماه محرم به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع مردم در روز های تاسوعا و عاشورا در این پایگاه ، پروژه خونگیری را از اول ماه محرم تا اربعین حسینی اجرا می کنیم و اهدا کنندگان محترم می توانند بصورت اینترنتی و یا حضوری برای اهدای خون ، نوبت گیری نمایند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار