معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کمبودی در زمینه داروهای بیماران مبتلا به کرونا در استان وجود ندارد، گفت: این داروها تنها برای بیمارانِ بدحالی که ریه آنها درگیری پیدا کرده، تجویز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 25 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک  کرمانشاه به نقل  از ایسنا،دکتر قباد محمدی ، با اشاره به تاثیرات شناخته شده سه دارو در درمان کرونا، گفت: در حال حاضر طبق تحقیقاتی که در سطح بین المللی صورت گرفته، سه داروی «رمدسیویر»، «فاویپیراویر» و «توسیلیزومب» به عنوان داروهای موثر در درمان بیماری کرونا شناخته شده اند.

وی افزود: خوشبختانه هر سه دارو در حال حاضر در کشور تولید می شود و داروی «فاویپیراویر» در خود استان هم در حال تولید است.

محمدی با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه داروهای کرونا در استان وجود ندارد، یادآور شد: این داروها توزیع داروخانه ای نداشته و تنها در سطح بیمارستانهای بستری بیماران کرونایی و بویژه دو بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان فارابی کرمانشاه توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این داروها تنها ویژه بیماران کرونایی بدحالی است که ریه آنها به شدت درگیر شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به قیمت پایین این داروها نسبت به نمونه های خارجی آن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هر آمپول رمدسیویر حدود 700 هزار تومان، هر قرص فاویپیراویر حدود 19 هزار تومان و قیمت داروی جدید توسیلیزومب نیز حدود 1.7 میلیون تومان است و این درحالی است که نمونه خارجی این داروها بعضا تا 50 میلیون تومان هم قیمت دارد و قیمت این داروها عملا در برخی موارد یک دهم و یا نصف نمونه های خارجی آن است.

محمدی در خصوص نحوه توزیع این داروها، گفت: ابتدا باید پزشک معالج برای بیمار بدحال این داروها را تجویز کرده و سپس باید نسخه مربوطه توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به تایید برسد و در اینصورت دارو تحویل بیماران می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار