مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تحت هر شرایط کرونایی و در هر پازلی، فرآیند آموزش از ۱۵ شهریور در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 25 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک  کرمانشاه به نقل  از ایسنا،مجید یزدان‌پناه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در دفتر ایسنا، با اشاره به آمادگی 100 درصدی مدارس استان برای بازگشایی، اظهار کرد: برای بازگشایی مدارس سه سناریو برای وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز تعریف شده که در هر شرایطی آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس در استان را داریم.

وی گفت: در صورتی که وضعیت شهری بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا سفید باشد که بعید است در استان چنین وضعیتی داشته باشیم، مدارس طبق روال همه ساله و با حضور تمامی دانش‌آموزان بازگشایی خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: اگر وضعیت شهری از حیث شیوع کرونا قرمز باشد، هیچ کلاس درس حضوری تشکیل نخواهد شد و تمامی فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد، تلویزیون، خودآموزهای پاییزی که در استان با عنوان قاصدکهای پاییزی تهیه شده‌اند و رادیو انجام خواهد شد.

یزدان‌پناه ادامه داد: در صورت زرد بودن وضعیت کرونایی در هنگام بازگشایی مدارس، آموزش دانش‌آموزان ترکیبی خواهد بود، یعنی هم باید روزهایی را در مدرسه حاضر شوند و هم از شبکه شاد، تلویزیون و... استفاده کنند که تصمیم‌گیری در مورد نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه با شورای مدرسه که متشکل از معلم‌ها، مدیر و نماینده اولیاء است، خواهد بود.

این مسئول با اشاره به انعطاف پذیر بودن برنامه‌های آموزش و پرورش بر اساس شرایط کرونایی هر شهری، گفت: هر زمان وضعیت شهری از حیث شیوع کرونا تغییر کند، این آمادگی در مدارس و معلمین وجود دارد که در مورد تغییر شیوه امر تعلیم و تربیت از مجازی به حضوری و یا برعکس اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر به سزای آموزش حضوری کلاس‌ اولی‌ها بر روند بهتر تعلیم و آموزش آنها، گفت: به خانواده‌هایی که دانش‌آموز کلاس اولی دارند توصیه داریم چنانچه کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شد، با آموزش و پرورش همکاری داشته و فرزندانشان را به مدرسه بفرستند، چون با شبکه شاد و تلویزیون و خودآموزها نمی‌توان برخی مسائل از جمله نحوه مداد دست گرفتن را به صورت صحیح به کلاس‌اولی‌ها یاد داد.

به گفته یزدان پناه سال گذشته 30 هزار و 373 دانش‌آموز کلاس‌اولی در استان کرمانشاه داشتیم که امسال این تعداد بیش از 30 هزار و 400 نفر خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود شایعه‌ای در مورد حذف بخش‌هایی از کتب درسی در مناطق قرمز از حیث شیوع کرونا، گفت: قرار نیست هیچ صفحه‌ای از کتب درسی در هیچ شرایطی حذف شود.

یزدان‌پناه اشاره‌ای هم به امکان حضوری برگزار شدن کلاسهای درس مناطق روستایی به دلیل جمعیت کم این کلاس‌ها و نیز امکان برپایی کلاس‌ها در فضای باز داشت و گفت: برای کلاس‌اولی‌ها هم می‌توان از فضای باز و یا سالن‌های مدارس برای برپایی کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به ثبت نام 99 درصدی دانش آموزان استان در مدارس، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 356 هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل شوند.

یزدان‌پناه ادامه داد: از نظر کلاس بندی هم کار کلاس بندی 99 درصد دانش آموزان استان انجام شده و استان در این زمینه رتبه نخست کشوری دارد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه امسال استفاده از لباس فرم در مدارس اجباری نیست، گفت: به مدارس تاکید شده با دانش‌آموزان و خانواده ها در این زمینه همکاری داشته باشند و بجز دانش‌آموزان ورودی پایه اول، هفتم و دهم که ورودی جدید هستند و تغییر مقطع دارند، در مابقی مقاطع تحصیلی خیلی برای لباس فرم به دانش‌آموزان سخت‌گیری نکنند.

وی سپس با بیان اینکه برای ضدعفونی مدارس برای بازگشایی از 15 شهریور بنا به دستور استاندار کرمانشاه تمامی نهادها از ارتش، سپاه، هلال احمر، شهرداری و ... پای کار هستند، گفت: قرار است تمامی مدارس شهری و روستایی استان قبل از 15 شهریور ضدعفونی شود.

 


تنها 40 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در شبکه شاد حضور ندارند

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به حضور 88 درصدی دانش‌آموزان استان کرمانشاه در شبکه شاد، گفت: از 356 هزار دانش آموز استان تنها حدود 40 هزار نفر در شبکه شاد حضور ندارند و این دانش‌آموزان برای تداوم امر تعلیم و تربیت باید از دیگر شیوه‌های آموزش نظیر آموزش حضوری، تلویزیونی و یا خودآموزها و ...بهره بگیرند.

یزدان‌پناه اشاره‌ای هم به برنامه‌ریزی برای تهیه تبلت برای دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی که تبلت در اختیار ندارند داشت و گفت: لیست این دانش آموزان در اختیار این نهادها قرار گرفته و امیدواریم بتوانند بخشی از نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت را تامین کنند.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام 99 درصدی دانش آموزان استان در مدارس تاکنون، گفت: از این حیث هم جزو استانهای برتر کشور هستیم.

یزدان‌پناه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کار ثبت‌نام کتب درسی 97 درصد دانش‌آموزان استان نهایی شده، گفت: از نظر ثبت نام دانش‌آموزان برای کتب درسی رتبه دوم کشوری را داریم.

در استان 180 مدرسه دو شیفته داریم

یزدان‌پناه با بیان اینکه از نظر تعداد مدارس دو شیفته جزو استانهای خوب کشور هستیم، گفت: از بیش از 4300 مدرسه استان 180 مدرسه دو شیفته هستند که 92 مدرسه آن در شهر کرمانشاه است.

وی در ادامه با بیان اینکه با اقدامات انجام شده کمبود معلم در استان نداریم، گفت: با بهره گیری از ظرفیت حق التدریسی‌ها، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و در مواردی استفاده از معاونین مدارس و...هیچ کمبودی برای تامین معلم در مدارس نخواهیم داشت.

در 1000 روز 1000 کلاس درس در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به بالا رفتن سرانه مدارس مناطق زلزله‌زده استان در پی ساخت‌وسازهای خوب پس از زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال 1396 داشت و گفت: با اقدامات خوب انجام شده سرانه فضای آموزشی مناطق زلزله‌زده استان از 6.5 مترمربع به 7.2 مترمربع رسیده که تقریبا برابر با استانداردهای جهانی است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: در زلزله 78 مدرسه استان کرمانشاه تخریب شد که تفاهم نامه ساخت 230 مدرسه در استان امضا شد که 180 مدرسه تحویل شده و 28 مدرسه با 168 کلاس درس هم مهر ماه امسال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: پس از زلزله در هزار روز هزار کلاس درس در مناطق زلزله زده ساخته شد که خیرین در این زمینه نزدیک 140 میلیارد تومان مشارکت کردند، ضمن اینکه دولت هم 130 میلیارد تومان هزینه کرده و از محل منابع استانی هم 13 میلیارد تومان هزینه شد که عدد بی سابقه ای است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار