کرونا حالا شش ماهی است در جهان جولان می‌دهد و طی این مدت بیش از ۸۰۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده و میلیون‌ها نفر را نیز مبتلا کرده...
کد خبر: ۸۹۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 25 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک  کرمانشاه به نقل  از ایسنا،این قاتلِ کوچک و مرموز در ایران هم تاکنون جان بیش از 20 هزار نفر را گرفته و همچنان به قتل عام خود ادامه می دهد و افراد ضعیف و ناتوانی را که سر راهش قرار بگیرند، تنها ظرف چند روز از پا در می‌آورد.

آمار فوتی های کرونا حالا در استان کرمانشاه هم از مرز 500 نفر فراتر رفته و تا پایان مرداد ماه امسال 505 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تحلیل آمار فوتی های کرونا در استان نشان می‌دهد که بیشترین فوتی ها مربوط به تیرماه بوده و این «مَردان» هستند که بیشترین جامعه قربانیان این ویروس را تشکیل می‌دهند.

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در تحلیل آمار فوتی های کرونا در استان، با اشاره به فوت 505 نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا تا پایان مرداد ماه امسال، گفت: از این تعداد 59 درصد مرد و 41 درصد زن بوده اند.

وی میانگین سنی فوت شدگان کرونا در استان را 68 سال اعلام و خاطرنشان کرد: عمدتا افراد پیر و سالخورده در معرض مرگ و میر ناشی از این بیماری قرار دارند.

محمدی در تشریح وضعیت مرگ و میر کرونا در شهرستانهای استان هم گفت: بیشترین آمار فوتی‌های کرونا، با 303 مورد مربوط به شهرستان کرمانشاه است و اسلام آبادغرب با 41 مورد فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

وی افزود: طی این مدت همچنین در هرسین 24 مورد، در جوانرود و سنقر هرکدام 22 مورد، صحنه 19 مورد، گیلانغرب 17 مورد، کنگاور و سرپل ذهاب هرکدام 14 مورد، روانسر هشت مورد، دالاهو پنج مورد، در قصرشیرین چهار مورد و در ثلاث باباجانی دو مورد فوتی ناشی از کرونا به ثبت رسیده است.

محمدی از تیرماه به عنوان ماه سیاه کرونا در استان یاد کرد وافزود: بیشترین تعداد قربانیان کرونا مربوط به همین ماه است و متاسفانه در این ماه 179 نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: خرداد ماه نیز با ثبت فوت 131 نفر در رتبه بعدی قرار دارد و در مرداد ماه نیز متاسفانه 96 نفر را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم.

محمدی یادآور شد: در فروردین ماه نیز 44 مورد و در اردیبهشت ما 38 مورد فوت ناشی از کرونا به ثبت رسیده و کمترین تعداد قربانیان کرونا مربوط به اسفندماه سال گذشته است که 17 مورد فوتی در استان به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار