استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط مسوولان روند توسعه در شهرستان تازه تاسیس تفتان به عنوان منطقه‌ای بی نظیر و یکی از قطب‌های کشاورزی و دامداری این استان شتاب خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 22 August 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی در حاشیه سفر به تفتان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت در این شهرستان اظهارداشت: در سالجاری سه شهرستان جدید تفتان، سرباز و دشتیاری و در سال گذشته شهرستان بمپور به حوزه سیستان و بلوچستان اضافه شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان تفتان به عنوان یکی از مراکز گردشگری سیستان و بلوچستان به جهت قله تفتان، جاذبه‌های طبیعی، شرایط آداب و سنن مردمان این دیار و حضور اقوام گوناگون در آن دارای اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی در منطقه تفتان بیان کرد: وجود معادن غنی کانی‌های فلزی و غیر فلزی نیز از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است.

وی گفت: با انجام تقسیمات و اقدامات مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری توسعه مناسب در حد شان و عظمت مردم شهرستان تفتان اتفاق خواهد افتاد.

استاندار سیستان و بلوچستان به همراه معاونان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، صبح امروز شنبه و همزمان با هفته دولت به منظور افتتاح شهرستان تازه تاسیس تفتان به این منطقه سفر کرد.

حضور همزمان استاندار و معاونان وی در شهرستان‌های خاش، سراوان، دلگان، سیب و سوران، مهرستان، بمپور و ایرانشهر و شرکت در ویژه برنامه‌های هفته دولت از برنامه‌های امروز احمد علی موهبتی به جنوب سیستان و بلوچستان است.

همچنین سفر به شهرستان‌های جنوبی و منطقه سیستان از برنامه‌های روزهای آینده استاندار در هفته دولت است.

در هفته دولت امسال ۹۳۰ پروژه با اعتباری بیش از یکهزار و ۱۱۷ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۲۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر یکهزار و سه میلیارد تومان آغاز می‌شود که از نظر تعداد ۱۰ درصد و از نظر اعتبار نسبت به برنامه‌های هفته دولت سال قبل بیش‌از ۱۶ درصد رشد داشته است.

شهرستان تفتان با مصوبه هیئت دولت در تاریخ ۱۴ آذر ۹۸ و با ارتقا بخش نوک آباد از توابع شهرستان خاش به شهرستان تبدیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار