پیش بینی می شود تولید انگور در آذربایجان غربی 13 درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۸۸۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 18 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود: امسال میزان تولید و برداشت انگور نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد در این استان افزایش پیدا کند.

 رسول جلیلی روز سه‌شنبه افزود:سطح زیرکشت انگور در آذربایجان غربی ۲۱ هزار و ۸۰۸ هکتار بوده و شهرستان ارومیه رتبه نخست سطح زیر کشت این محصول را داراست

 او گفت :پیش‌بینی تولید انگور در سال‌جاری در استان آذربایجان غربی افزون بر ۲۶۵ هزار تن است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: باغات بارور انگور در این استان ۲۰ هزار و ۷۹۵ هکتار است که به صورت دیم و آبی هستند.

 جلیلی ادامه داد: از کل ۲۶۵ هزار تن انگور تولیدی شده در آذربایجان غربی،  ۲۴۴ هزار تن و ۶۰۰ تن به صورت آبی و بقیه دیم است.

 وی اظهار داشت: شهرهای عمده تولید کننده انگور در آذربایجان غربی ارومیه، میاندوآب، نقده، سردشت، پیرانشهر، مهاباد، اشنویه و شاهیندژ است که عمده باغات دیم انگور در شهرستانهای سردشت و پیرانشهر قرار گرفته‌اند.

 وی با بیان اینکه بخشی از انگور تولیدی استان سالانه به کشورهای همسایه صادر می‌شود، اضافه کرد: بیش از ۳۰ رقم انگور در آذربایجان غربی تولید می‌شود که از جمله آنها می‌توان به سفید کشمشی، قرمز کشمشی، تبرزه سفید و قرمز، ریش بابا، حسینی، خلیلی، لعل بیدانه و قزل اوزوم اشاره کرد.

 جلیلی ادامه داد: به تازگی ارقام خارجی از جمله فلیم، ترکمن و سایر ارقام در برخی نقاط در حال توسعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار