اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم در دومین شماره ویژه نامه خود به نام «سلام قم» عملکرد این استان در ایام شیوع کرونا را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۸۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ 13 August 2020

به گزارش تابناک قم، استاندار قم با نگارش یادداشتی در این نشریه آورده است: اگر چه در آغازین روزهای شیوع کرونا، تلاش های ناآگاهانه و آگاهانه زیادی برای نسبت دادن منشاء این بیماری به قم و ایجاد موجی از قم هراسی و تخریب چهره این شهر مقدس در فضای مجازی، تریبون عمومی و شبکه های معاند صورت گرفت ولی واقعیت ماجرا این است که قم در واقع خط شکن شناسایی ویروس کرونا در کشور بود.

بهرام سرمست افزوده است: ورود به موقع قم در این موضوع و اعلان کشف آن، باعث هوشیاری همه استان ها و اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه در جهت مهار این بیماری همه گیر شده و این مساله خدمت بزرگی است که قم به کشور و نظام سلامت در ان مقطع حساس داشته است و همه باید قدردان شجاعت، صداقت و وظیفه شناسی پزشکان و کادر درمانی استان قم باشیم.

وی در ادامه آورده است: قم اولین استانی بود که با توجه به تایید مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان و اجرای زودهنگام طرح قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها و فعالیت ها، بیشترین آسیب و خسارت را در حوزه های مختلف تولیدی، اقتصاد و اجتماعی دیده است. به ویژه بخش گردشگری و خدمات به عنوان تامین کننده نیمی از درآمدهای استان که به دلیل ممنوعیت سفرها و تعطیلی چند ماهه هتل ها و مراکز اقامتی که بیشتر آن در پیک سفر واقع شده بود، این بخش مهم را با چالش و بحران جدی مواجه کرده و نیاز است که از سوی دولت و با نگاه ویژه ای مورد حمایت قرار گیرد.

استاندار قم در این یادداشت یادآور شده است: بالغ بر پنج ماه از شیوع اپیدمی کرونا در کشور و استان قم می گذرد. ویروسی نوپدید، تهدید کننده سلامت مردم و تاثیرگذار بر سایر بخش های جامعه، که مبارزه قاطعانه با آن از همان ابتدا ، در دستور کار دولت قرار گرفت و با تشکیل ستاد ملی مقابله با کرونا به فرماندهی هدایت شخص رئیس جمهوری و ستادهای متناظر استانی به ریاست استانداران، تلاش ها و اقدامات جدی و برنامه ریزی شده برای کنترل و مهار این بیماری انجام و با نتایج خوبی همراه شد به طوری که در ماه های گذشته هم امنیت و سلامت مردم به شکل مطلوبی تامین شده و هم با کمک خیرین و نیکوکاران، به معیشت مردم پرداخته شده است.

وی تاکید کرده است: حقیقتا نوع مواجهه جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با کرونا تلاش های هوشمندانه صورت گرفته گرفته برای تبدیل این تهدید به فرصت، مایه افتخار و الگوی مناسبی برای دیگ کشورها می باشد.

برای دریافت فایل کامل این نشریه از لینک http://ghom.ir/index.aspx?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=3678&newsview=21875 اقدام کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار