کد خبر: ۸۸۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 13 August 2020
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار مبتلایان کووید19 استان خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه گفت: هم اکنون 194 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 82 بيمار كرونايي قطعي بوده و 14 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.
وی اذعان داشت: امروز نیز جواب 138 نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که بيشترين موارد مثبت مربوط به بويراحمد، گچساران، لنده، باشت و دنا بود.
دکتر یزدان پناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 3374 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی عنوان کرد: مبارزه با ویروس کرونا جنبه هاي مختلف دارد که بهداشت، درمان و دارو از جنبه هاي اين مبارزه مي باشند اما همکاری و مشارکت اجتماعی، سیاست هاي ستاد كرونا، مشاركت هاي درون و برون بخشي نهادهاي دولتي و غير دولتي و ... تاثیر مهمی بر کنترل ویروس کرونا دارد.
وی افزود: انتظار می رود که مردم و نهادهاي اجتماعي کادر بهداشت و درمان را تنها نگذارند و رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي را جدي بگيرند چرا که همکاران زیادی به کرونا مبتلا و بسیاری از آنها هم خسته شده اند كه مي تواند تاثير منفي بر بيماريابي و مراقبت از بيماران داشته باشد.
دکتر یزدان پناه همچنین از مردم خواست که با رعایت موارد بهداشتی، پرهیز از تردد و مسافرت به شهرهاي ديگر، عدم حضور در تجمعات، مراقبت بیشتر از سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای خود و خانواده هایشان را در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.
وي افزود: با توجه به ناشناخته بودن نشانه ها و درگيري ارگان هاي مختلف بدن بوسيله ويروس كرونا هر مرگ و مير ناگهاني در شرايط موجود بايد مشكوك به كرونا در نظر گرفته شود مگر اينكه خلاف آن ثابت شود. لذا شركت در هر مراسم تشييع جنازه و تدفين مي تواند باعث آلوده شدن افراد شركت كننده در مراسم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار