رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استمرار سیر کاهشی کرونا در استان خبر داد و افزود: این وضعیت به هیچ عنوان پایدار نیست و هرآن احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 09 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا مرادی امروز (19 مرداد) در حاشیه جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان در جمع خبرنگاران با اشاره به استمرار سیر نزولی کرونا در استان گفت: بارها گفته ایم که این وضعیت شکننده و ناپایدار است و هرگونه تغییر در رفتار بهداشتی مردم می تواند این روند را تغییر دهد و شرایط را به وضعیت بحرانی برگرداند.

وی به در پیش بودن برگزاری آزمون سراسری اشاره کرد وافزود: با توجه به حضور تعداد بالای داوطلبان در این آزمون، می‌طلبد پروتکل‌ها با دقت بیشتر هم از سوی مسئولین برگزاری آزمون و هم از سوی داوطلبان رعایت شود.

وی تاکید کرد: امکانات و تجهیزات ما محدود است و قطعا بجز بحث کرونا، بیماران دیگری هستند که نیاز به تجهیزات و کادر درمان دارند و اگر تعداد مبتلایان افزایش چشمگیر یابد، قطعا ضررش را تمام مردم و بویژه بیماران خواهند دید.

مرادی تعداد مبتلایان بستری فعلی کرونا در استان را حدود 200 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد حدود 45 نفر در ICU بستری بوده و از این تعداد نیز حدود 12 نفر با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشند و وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه حدود یک یا دو فوتی داریم و این نشان می دهد اوضاع کمی بهتر شده، اما این به معنی پایان کرونا نیست و افراد باید کماکان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از مردم می خواهیم استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و بدانند که کرونا در کمین تمامی افراد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار