پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: شیوع بیماری کرونا باید احساس مسئولیت ما و اهدا کنندگان مستمر خون را نسبت به بیماران نیازمند به خون افزایش دهد.
کد خبر: ۸۸۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 09 August 2020

پژمان صالحی فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ضمن قدردانی از همراهی همیشگی مجموعه ی تابناک با سازمان انتقال خون، همانطور که مستحضرید، انتقال خون، یک سازمان کاملا  عام المنفعه است و مردم و بیماران بستری در بیمارستان از نوزاد یک روزه تا افراد سالخورده، فارغ از نژاد، رنگ پوست، چهره، زبان و مذهب نیازمند به خون نیازمندند و ما به کمک همگان نیاز داریم تا این بیماران دغدغه ی کمبود خون ،پلاکت و سایر فراورده ها را نداشته باشند.

 وی افزود: از زمان تاسیس سازمان انتقال خون تا کنون که بیش از ۴۶ سال گذشته (از ۹ مرداد۱۳۵۳) مردم همواره یار و همراه سازمان انتقال خون بودند. آنچه گویای این مشارکت است، همراهی در دفاع مقدس و پس از آن در بحران های مختلفی چون زلزله و سیل بود، در واقع یکی از دستگاه هایی که مردم به آن اعتماد دارند، سازمان انتقال خون است.

 مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: هر بحران و حادثه ای در کشور دو بعد دارد. یک بعد آن مسائل منفی و خرابی های ناشی از آن است و بعد دیگر که مثبت است، حضور چشمگیر مردم از جمله در زلزله سرپل ذهاب است که آحاد جامعه از سراسر کشور به صورت خودجوش به مراکز انتقال خون مراجعه می کردند.
اما اکنون در بحران خاصی هستیم که در هر قرن ممکن است یکبار پیش بیاید.

 این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه بیماری کرونا بیماری مقطعی نیست، بیان داشت: از آنجا که تمامی کشور درگیر این بیماری ست اهدا کنندگان همیشگی ما باید احساس مسئولیت بیشتری کنند و گیرندگان مستمر خون را که زندگی شان وابسته به اهدا خون است فراموش نکنند. از جمله بیماران سرطانی، تصادفات، مادران باردار نیازمند به اهدا خون و بیماران تالاسمی که روزانه به خون احتیاج دارند.

 صالحی فر تاکید کرد: معمولا مصرف کنندگان دائمی خون با کرونا یا بدون آن به خون نیازمندند، بنابراین همه ی افراد جامعه در قبال بیماران و نیازمندان به اهدای خون موظفند و از همه آنها خواهشمندیم ما را همراهی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار