در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک ها مطرح شد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بر استفاده از ظرفیت شرکت های تامین سرمایه در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 06 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان، بانک ها را یکی از مهمترین نهادهای تامین منابع مالی و پشتیبان سرمایه گذاران، اجرای طرح ها و مدیریت بهینه منابع مالی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در برخی از موارد قوانین و مقررات حاکم در سیستم بانکی اجازه تامین منابع مالی به طرح ها و سرمایه گذاران را نمی دهد که ضروری است در این موارد از ظرفیت شرکت های تامین سرمایه استفاده شود.

صادقی با اشاره به فعالیت 7 شرکت تامین سرمایه در کشور، گفت: این شرکت ها با استفاده از شیوه های جدید تامین مالی می توانند ، منابع مالی مورد نیاز طرح ها و پروژه های اقتصادی استان را تامین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین بر شفاف سازی روند اعطای تسهیلات توسط بانک های عامل تاکید کرد و افزود: در بسیاری از مواد سرمایه گذاران بدون آگاهی کامل از روند و میزان اعتبارات تخصیص یافته از طرف بانک ها اقدام به درخواست تسهیلات و سرمایه گذاری در اجرای پروژه های اقتصادی می کنند که متاسفانه در مسیر راه به دلیل ناآگاهی از روند اعطای تسهیلات توسط بانک ها، دچار مشکل می شوند.

وی گفت: بانک ها برای جلوگیری از اتلاف منابع و همچنین هدایت صحیح منابع برای اجرای پروژه های اقتصادی، شفاف سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

صادقی بر استفاده از ظرفیت بسترهای تجارت الکترونیک در استان تاکید کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش فعالیت های اجتماعی ضروری است و در این زمینه باید بیشتر برای مردم اطلاع رسانی شود.

در این جلسه آخرین وضعیت استان در مقابله با کرونا و وظایف بانکها در این زمینه و وضعیت نقدینگی و ساعت کاری بانکها  تشریح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار