سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 06 August 2020

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: ۴۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی درباره استان های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری همچنین درباره استانهای در وضعیت هشدار گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی درباره وضعیت بیماری در استان قم و تغییر وضعیت این بیماری از هشدار به قرمز گفت: اولین موارد ابتلا به بیماری در کشور در استان قم شناسایی شد و مردم این استان متحمل تجربیات سخت خیز بیماری در اسفندماه گذشته بودند. با تلاش و همدلی صورت گرفته از فروردین ماه شاهد روند نزولی در موارد ابتلا و بستری در این بیماری بودیم، اما متاسفانه از خرداد ماه این روند کاهشی متوقف شد و در شش هفته گذشته شاهد روند صعودی نمودار بیماری در این استان هستیم و در حال حاضر این شیب ممتد و صعودی بر خلاف شیب اول در حال امتداد است و باعث شده این استان در وضعیت قرمز قرار گیرد.

وی افزود: بی تردید عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل ها در ایجاد این وضعیت موثر بوده است. وضعیت استفاده از ماسک در اماکن و مراکز عمومی این استان ۶۶ درصد، واحدهای صنفی ۶۲ درصد، واحدهای صنعتی ۷۵ درصد و در وسایل حمل و نقل عمومی ۶۷ درصد و بین کارکنان ادارات ۸۵ درصد گزارش شده است. تا کنون چهار مرتبه کلیه ادارات این استان بازرسی شده اند و به ادارات متخلف اخطار داده شده است. واحدهای صنفی هم در حال بازرسی نوبت سوم هستند و اماکن پرخطر مرتب رصد می شوند. تا کنون دو دفتر پیشخوان، شش فروشگاه، ۱۲ گیم نت، ۱۲ رستوران، ۱۱ تالار، ۱۴۳ نانوایی، ۱۴ آرایشگاه، ۳۳ مجتمع خرید و ۲ شعبه بانک در روزهای اخیر در استان قم پلمب شده است.

لاری با بیان اینکه بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در این استان در ادارات و بدترین وضعیت در نانوایی ها و سوپرمارکت ها بوده است، گفت: لازم است مردم با پرهیز از هرگونه عادی انگاری شرایط مانع تجربیات تلخ اسفندماه گذشته باشند. مطمئنا همکاران بهداشتی ودرمانی ما نیز به عنوان جهادگران عرصه سلامت با تمام توان در کنار شما خواهند بود.

وی در پایان گفت: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، شستشوی مرتب دستها و استفاده از ماسک بیماری کرونا را شکست خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار