کد خبر: ۸۸۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 06 August 2020

برگزاری جشن غدیرخم در مکان‌های سرپوشیده بافق ممنوع است

تابناک/ رییس ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در بافق گفت: با توجه به اعلام شرایط قرمزِ شهرستان به دلیل افزایش شیوع بیماری کووید - ۱۹ ، برپایی هرگونه جشن، تجمع و مراسم جشن غدیرخم در مسجدها ، حسینیه‌ها و مکان های سرپوشیده ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

محمدعلی شاه حسینی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تا اعلام  وضعیت جدید بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد، تصمیم‌های جدیدی که برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ در ستاد مبارزه با کرونا شهرستان اتخاذ شده ، باید از سوی مردم اجرا شود.

وی بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان به ویژه استفاده از ماسک  در خارج از منزل  تاکید کرد و گفت: همچنان تالارهای عروسی، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و بوم‌گردی‌های شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

سرپرست فرمانداری بافق ادامه داد: به همین منظور استخرها، سالن‌های ورزشی و باشگاه‌های فرهنگی ورزشی تا تعیین وضعیت تعطیل و برگزاری هرگونه مسابقه ورزشی نیز ممنوع است.

وی ، هرگونه تجمع در حوزه فعالیت‌های کارگری و شرکت های تعاونی با بیش از ۱۵ نفر را مغایر با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا دانست و تصریح کرد: شهروندان از برگزاری مراسم‌ فرهنگی به ویژه جشن به مناسبت عید غدیرخم و تجمع در مسجدها و حسینیه ها همچنان خودداری کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونا در بافق با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه تا تغییر وضعیت قرمز تعطیل است ، گفت: در مورد امامزاده عبدالله (ع) این شهر تنها صحن حرم مطهر باز است .

وی با بیان اینکه در مساجد شهرستان نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری هوشمند اجتماعی اقامه می‌شود ، خاطرنشان کرد: اقامه نماز جمعه در شهر بافق از هفته گذشته با نظر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد تعطیل است .

شاه حسینی همچنین مکان های تفریحی، بوستان ها، پارک ها و آرامستان بهشت حسین(ع) بافق را به جز برای تدفین افراد متوفی تعطیل ذکر کرد و افزود: برگزاری جلسه در اداره‌ها با بیش از ۱۵ نفر ممنوع است.

به گفته وی، واحدهای تولیدی بزرگ منطقه با دستگاه‌های کارت زنی ( پانچ انگشت ) در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تعطیل شود و حضور و غیاب نیروها به صورت تصویری یا هر روش جایگزینی دیگر انجام شود.

سرپرست فرمانداری بافق در مورد نظارت مرکز بهداشت شهرستان با تاکید به همکاری دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان گفت: به واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ابتدا تذکر داده  شود و پلمب واحدهای صنفی  باید آخرین گزینه در این مورد باشد.

رییس ستاد مقابله با کرونا بافق خاطرنشان کرد: در اداره ها و مراکز درمانی به افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند ،خدماتی ارائه نمی‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب‌ شرق شهر یزد قرار دارد. 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) گفته بود: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۳۳۱ مورد بستری شدند.

به گفته معاون وزارت بهداشت تاکنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین  چهار هزار و ۱۲۹ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون  ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین وضعیت استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم به حالت هشدار رسیده است.

وی خطاب به شهروندان ادامه داد: هموطنان عزیز، کادر درمان و مدافعان سلامت خسته شده اند و افزایش این خستگی یکی از نگرانی های جدی است، از مردم می خواهیم با رعایت اصول سه گانه استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شستن مداوم دست ها زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند تا از فشار کاری کادر درمان کم و مراقبت های بهتر و بیشتری در بیمارستان ها از بیماران انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار