کد خبر: ۸۸۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 02 August 2020

تیم فوتبال ۹۰ ارومیه محکوم به برد مقابل همسایه پایینی

تابناک/ تیم فوتبال ۹۰ ارومیه، امروز یکشنبه در حالی در چارچوب هفته سی و دوم لیگ یک باشگاه های کشور مقابل همسایه پایینی خود، بادران تهران قرار می‌گیرد که محکوم به برد در این دیدار است تا امیدهای خود را برای صعود زنده نگه دارد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ۹۰ ارومیه که با تلاش استاندار آذربایجان غربی و مسوولان استانی در لیگ امسال دسته یک حضور یافت، این روزها در فکر رسیدن به لیگ برتر است و با وجود کار سخت در سه هفته پایانی، همچنان برای رسیدن به سکوی دوم لیگ دسته یک و قرار گرفتن در جایگاه صعود به لیگ برتر تلاش می‌کند.

این تیم که خوش بین ترین هوادار آن، در ابتدای فصل جنگیدن آن برای بقا در لیگ یک را در روزهای پایانی فصل تخمین می‌زد، در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته و در حداقل ۱۰ هفته پایانی، خود را جزو مدعیان قرار داده و بین صدرجدولی ها جا خوش کرده است.

تیم فوتبال ۹۰ ارومیه که با ۱۴ گل خورده، بهترین خط دفاعی لیگ یک را به خود اختصاص داده و با فاصله ۶ گل خورده نسبت به تیم دوم در این حوزه قرار دارد، تلاش می کند تا در سه بازی پایانی، هر ۹ امتیاز لازم را کسب کند و به امید توقف تیم های بالاتر، فصل آینده را در لیگ برتر بگذراند.

این تیم در ۳۱ بازی گذشته خود، ۱۳ بازی را با برد به پایان رسانده، ۱۳ تساوی داشته و در پنج بازی نیز باخته است تا با ۵۲ امتیاز پس از تیم های مس رفسنجان، مس کرمان، آلومینیوم اراک و خوشه طلایی ساوه ۶۰، ۵۷، ۵۴ و ۵۳ امتیازی در رده پنجم بوده که با یک برد و توقف ۲ تیم آلومینیوم و خوشه طلایی می تواند در ۲ هفته مانده به پایان لیگ، در رده سوم بایستد.

نقطه ضعف تیم ۹۰ ارومیه با وجود دفاع خوب، خط تهاجمی ضعیف بوده به طوری که با ۲۴ گل در رده شانزدهم لیگ ۱۸ تیمه قرار گرفته و تنها داماش گیلان و شهرداری تبریز پایین تر از این تیم قرار گرفته است.

انتظار کارشناسان و هواداران فوتبالی ارومیه ای، برد هرچند کمرنگ تیم ۹۰ این شهر در سه بازی پایانی مقابل بادران تهران، مس رفسنجان و استقلال خوزستان است که می تواند تیم ارومیه ای را تا امتیاز ۶۱ بالا برده و امیدهای صعود را افزایش دهد.

امری که گام نخست آن، ساعت ۷.۵ عصر امروز در ورزشگاه خانگی بادران تهران کلید می خورد و می تواند سکوی پرتابی برای جوانان ارومیه ای در سال های بعد نیز باشد؛ تیم بادرانی که با ۴۸ امتیاز از ۳۱ دیدار گذشته خود، در رده ششم قرار دارد.

البته نکته حائز اهمیت در این خصوص، کمرنگ شدن حساسیت های سه تیم مقابل ۹۰ ارومیه در دیدارهای سه هفته پیش روست به طوری که تیم بادران با توجه به امتیازها، شانس بسیار کم و در حد صفر برای رسیدن به لیگ برتر دارد، تیم مس رفسنجان با پیروزی در بازی امروز، صعود خود را به لیگ برتر قطعی می کند و تیم استقلال خوزستان نیز در میانه های جدول جا خوش کرده و امیدی برای صعود یا ترسی از سقوط ندارد.

با این اوصاف، انتظار می رود تا جوانان تحت مدیریت بیاتلو در ۹۰ ارومیه، کاری کارستان در سه هفته پایانی انجام دهند و ارومیه را صاحب تیم در لیگ برتر فوتبال کشور کنند؛ امری که اگر اتفاق بیفتد، برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار