مصرف هزار و ۱۱۳مگاوات برق؛
مصرف برق در آذربایجان غربی به حالت هشدار در آمد .
کد خبر: ۸۸۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 28 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبر حسن بگلو در خصوص مصرف برق در استان افزود: در طی هفته گذشته، سیر مصرف برق در آذربایجان‌غربی روند صعودی خود را ادامه داده و میزان مصرف هزار و ۱۱۳ مگاوات به ثبت رسید.

او گفت : به دنبال افزایش دمای هوا و به تبع آن میزان مصرف، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان و به منظور حفظ پایداری شبکه، این شرکت ناچار به اعمال مدیریت اضطراری بار خواهد بود.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی میزان مصرف برق در سال ۹۸ را هزار و ۵۱ مگاوات اعلام و اظهار کرد: میزان مصرف امسال نسبت به سال قبل با ۵.۸ درصد رشد مواجه شده است.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود در طول هفته جاری با افزایش دمای هوا، میزان مصرف برق در استان، از میزان سهمیه اختصاصی فراتر رود لذا از شهروندان فهیم استان انتظار می‌رود با استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم ترموستات کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد، عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به طور همزمان در ساعات ۱۲ تا ۱۶ و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، خادمان خود در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی را در تأمین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.


حسن بگلو اظهار کرد: اداراتی که دارای دیزل ژنراتور هستند در زمان پیک مصرف (ساعات ۱۲ الی ۱۶) برای تأمین برق وسایل سرمایشی خود باید از ظرفیت ژنراتورهای برق اضطراری استفاده کنند. همچنین از تمامی مشترکان صنعتی درخواست می‌شود با کاهش حداقل ۱۰ درصدی برق مصرفی از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از پاداش همکاری نیز برخوردار شوند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن اشاره به طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای کشاورزان، خواستار همکاری حداکثری کشاورزان با این طرح‌ها شد و گفت: با همکاری ۴ ساعته کشاورزان و خاموش‌کردن پمپ‌های برق در ساعات اوج مصرف در ساعت ۱۲ تا ۱۶، در ۲۰ ساعت بقیه مصرف برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار