معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تمامی داروهایی رمدسیویر موجود در بازار آزاد سیاه استان غیرمجاز است.
کد خبر: ۸۸۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 28 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جلال غفارزاده  در گفتگوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی به همراه معاونین دانشگاه با خبرنگاران با اشاره به اینکه  در حال حاضر تمامی داروهایی رمدسیویر موجود در بازار آزاد سیاه استان  غیرمجاز و تقلبی است گفت :در این خصوص نیز   ۶ نفر  بازداشت شده‌اند.

 
وی گفت:۳ محموله داروی رمدسیویر برای درمان بیماران کرونای بستری در بیمارستان‌های استان وارد و در دو مرکز توزیع شده است
 
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت :در روزهای آینده این دارو در داخل کشور تولید انبوه خواهد شد، و با تولید انبوه این دارو، رمدسیویر داخلی نیز در استان توزیع می‌شود.
 
 
غفارزاده گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بازدید و نظارت‌ها از داروخانه‌های استان به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این نشست خبری با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر اماکن صنفی و عمومی با شیوع ویروس کرونا تشدید شده است افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۶۴۲ مکان عمومی، ۲۸۳۸ واحد توزیع غذا، ۳ شعبه بانک و ۳۳۳ واحد صنعتی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.
 

انتظار مهدی با بیان اینکه از ۱۴۶ هزار واحد صنفی فعال در استان تاکنون ۱۱۰ هزار واحد کد بهداشتی دریافت کرده‌اند، ادامه داد: تاکنون ۱۹۸ پروتکل بهداشتی برای واحدهای صنفی در استان ابلاغ شده است.
 

وی با بیان اینکه دریافت کد بهداشتی به معنی تعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود خاطرنشان کرد: اکیپ‌های در سطح استان در حال نظارت از واحدهای تولیدی و صنفی بوده و اگر واحدی پروتکل‌ها را رعایت نکند آن واحد پلمب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار